foodpanda inwetycje logistyka ecommerce

Foodpanda, globalny serwis do zamawiania jedzenia online, pozyskał 100 mln dolarów dofinansowania. Wśród inwestorów jest m.in. bank Goldman Sachs oraz Rocket Internet, właściciel serwisu Foodpanda. Środki mają zostać przeznaczone przede wszystkim na usprawnienie systemu dostaw na rynkach wschodzących.

Od chwili powstania w 2012 roku serwis Foodpanda pozyskał już łącznie 310 mln dolarów. Dotychczas pieniądze były w głównej mierze przeznaczone na akwizycję konkurencyjnych firm m.in. w Indiach, Meksyku, Rosji, Brazylii, Europie Środkowo-Wschodniej oraz Azji.

Najnowsza transza ma być wydana na usprawnienie logistyki, a tym samym zwiększenie zadowolenia wśród konsumentów – zarówno tych korzystających z komputerów stacjonarnych, oraz tych używających urządzeń mobilnych.

Ekspansja na rynki wschodzące

“Chcemy stworzyć największą mobilną platformę do zamawiania jedzenia online na rynkach wschodzących. W tych krajach mieszka ponad 3 mld potencjalnych klientów. To olbrzymi potencjał, który – dzięki nowej transzy finansowania – chcemy wykorzystać. Doświadczenie ekspertów z Goldman Sachs Investment Partners z pewnością nam w tym pomoże” – komentuje Ralf Wenzel, prezes i współzałożyciel Grupy Foodpanda.

W ramach umowy przedstawiciele Goldman Sachs Investment Partners zasiądą w radzie nadzorczej Foodpanda.

“Wyniki osiągane przez Foodpanada robią wrażenie. W kolejnych latach firma powinna jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję na rynkach rozwijających się” – dodaje Ian Friedman z Goldman Sachs Investment Partners.

Foodpanda wycofuje się z Polski

Do niedawna portal Foodpanda obecny był również na polskim rynku. Serwis i aplikacja mobilna foodpanda.pl zadebiutowały w Polsce w lutym 2013 roku. Po roku działalności serwis umożliwiał zamawianie jedzenia 9 milionom użytkowników z 1200 restauracji w całym kraju.

Jednak w listopadzie 2014 roku doszło do przejęcia polskiej wersji serwisu przez PizzaPortal.pl. W wyniku negocjacji strony ustaliły, że polski serwis Foodpanda przestanie całkowicie istnieć, a wszystkie restauracje, z którymi do tej pory współpracował wejdą do oferty PizzaPortal.pl.

Wartość polskiego rynku zamawiania jedzenia online szacowana jest na ok. 147 mln złotych rocznie.

Serwis foodpanda należący do Rocket Internet, został uruchomiony w maju 2012 roku. Firma działała wówczas w 20 krajach. Obecnie serwis dostępny jest już w ponad 40 krajach na 5 kontynentach. W 32 krajach firma jest rynkowym liderem.

Foodpanda współpracuje z ponad 60 tysiącami restauracji. To czyni go największym na świecie serwisem do zamawiania jedzenia w internecie. Firma zapewnia również dostawy jedzenia pod wskazany adres.