mcdonalds beacony e-commerce

W 15 kawiarniach McDonald’s w Istambule przeprowadzono dwie kampanie promocyjne przy użyciu beaconów i mobilnej aplikacji lojalnościowej. Efektem był wzrost współczynnika konwersji o 20%.

Głównym założeniem pierwszego projektu było wypromowanie nowej linii napojów kawowych w McDonald’s, takich jak imbirowa mocha, kokosowa latte oraz chai tea latte. Na przestrzeni 6 tygodni przeprowadzono dwie kampanie we współpracy z firmą Kontakt.io, odpowiedzialną za technologię beaconów. 30% konsumentów, którzy otrzymali informację na temat promocji, skorzystało z niej więcej niż jeden raz.

Beacony i aplikacja lojalnościowa

“Kanał mobile jest kluczowy w komunikacji z klientami, ale ważne jest, by nie spamować użytkowników smartfonów, ale przesyłać im stosowne wiadomości” – powiedział Nedim Bali, manager ds. marketingu w McDonald’s Turcja.

McDonald’s wykorzystał mobilną aplikację lojalnościową “Shopping Genie,” opracowaną przez dewelopera 10xZone. Za każdym razem, gdy posiadacz aplikacji znalazł się w pobliżu kawiarni, otrzymywał powiadomienie o ofercie specjalnej. Podczas pierwszej kampanii promocyjnej, klienci McDonald’s mogli otrzymać jeden z trzech nowych napojów McDonald’s bezpłatnie, przy zakupie dowolnej kawy. Dodatkowo, aplikacja umożliwiała przesyłanie spersonalizowanych ofert promocyjnych w oparciu o polubione wcześniej produkty.

“Oprócz spełniania swoich podstawowych funkcji, aplikacja Shopping Genie oraz system beaconów mierzyły także współczynnik konwersji w czasie rzeczywistym. Rezultaty kampanii udowodniły, że klientom przypadły do gustu nie tylko nowe produkty, ale także cały mechanizm kampanii” – skomentował Nedim Bali.

30% korzystających z promocji częściej niż raz

McDonalds-beacon-promocja

Na fali sukcesu pierwszej kampanii, wybrane restauracje McDonald’s w Turcji przeprowadziły drugą akcję, tym razem promującą nowe kanapki. Firma Kontakt.io odnotowała, że 20% użytkowników aplikacji lojalnościowej było zainteresowanych otrzymywaniem podobnych ofert, które testował McDonald’s. 30% klientów, którzy otrzymali informację o promocji, skorzystało z niej więcej niż raz.

“Nie ma lepszej technologii, która jest w stanie wywrzeć tak znaczny wpływ na decyzje konsumentów podejmowane w czasie rzeczywistym. Dzięki temu, systemy marketingowe oparte na beaconach są tak atrakcyjne dla firm na całym świecie” – podsumował Trevor Longino, dyrektor ds. public relations i marketingu w Kontakt.io.