Prezes firmy Orsay kluczowym prelegentem Omnichannel Retailing Forum 2015

Matthias klein orsay

„Sieci handlowe muszą dostosować się do ery cyfrowej. To nieuniknione” – mówi Matthias Klein, prezes firmy Orsay GMBH.

Matthias Klein będzie jednym z kluczowych prelegentów czerwcowej konferencji Omnichannel Retailing Forum 2015. Podczas swojej prezentacji wyjaśni, dlaczego sprzedaż w modelu omnichannel jest tak istotnym elementem strategii firmy Orsay na najbliższe lata. Poruszy także kwestie dotyczące nowych funkcji sklepów stacjonarnych oraz rozwoju sieci na rynkach międzynarodowych.

Strategia omnichannel według Orsay

„Od dwóch lat prowadzimy strategię e-commerce i jesteśmy dobrze przygotowani na cyfrową rewolucję, która już ma miejsce w wielu krajach Europy i na świecie. Uświadomienie sobie tego, to dla firm duży krok naprzód, dzięki któremu mogą przygotować się na nowe wyzwania” – wyjaśnia Matthias Klein.

Według Kleina ogromny potencjał tkwi w połączeniu logistyki sklepów stacjonarnych z ofertą online, szczególnie w postaci usług takich jak click and collect. Zakupy robione przez internet i odbierane w salonach sprzedaży zwiększają możliwości sprzedażowe kanału offline.

Klein-Orsay

Matthias Klein, prezes firmy Orsay GMBH

„Przygotowujemy projekty związane z transformacją do modelu omnichannel stale współpracując ze specjalistami odpowiedzialnymi za dopasowanie naszej marki do ery cyfrowej. Przeprowadziliśmy wiele zmian i projektów, by przygotować się na ten kolejny ważny krok” – dodaje Klein.

Firma Orsay wdraża obecnie główne działania cross-channel takie jak click-and collect, udostępniając ofertę na stronach internetowych we wszystkich regionach, w których posiada sklepy (Czechy, Austria, Polska, Niemcy). W sierpniu firma rozpoczyna sprzedaż w usłudze click-and-collect w Polsce.

Tradycyjny sklep kluczem do strategii omnichannel

Duzi gracze, którzy są świadomi rynku, wiedzą, że należy stworzyć spójny system zarządzania sprzedażą. Stanowi to dla firm duże wyzwanie, jednak długofalowe korzyści są nie do przecenienia.

Jak wynika z najnowszych badań, największy potencjał dla handlu detalicznego tkwi właśnie w modelu sprzedaży wielokanałowej. Ten z kolei wymaga wsparcia salonów stacjonarnych za pomocą nowoczesnych technologii.

„Dla mnie tradycyjny sklep to klucz do strategii omnichannel. Posiadamy dużo sklepów zarówno w Niemczech, Polsce, jak i innych krajach europejskich, ale oprócz tradycyjnych placówek chcemy dać klientowi możliwość wyboru, czy chce zamówić produkt do domu czy odebrać go w sklepie” – ocenia Klein.

Pozyskanie lojalnego konsumenta

„Według nas przyszłość leży w strategii omnichannel. Chcemy użyć wszystkich dostępnych interaktywnych narzędzi, by zaoferować naszym klientom jak najlepsze rozwiązania.”

Według Kleina sukces firmy polega na tym, jak wykorzystując wszystkie kanały potrafi ona zapełnić koszyk. Według niego, firmy powinny być skoncentrowane na konsumencie we wszystkich kanałach sprzedaży, tylko w ten sposób będą w stanie pozyskać i utrzymać lojalnych klientów.

Matthias Klein, który od 2010 roku jest prezesem Orsay GMBH ma bogate doświadczenie w zarządzaniu sieciami handlowymi – takimi m.in. jak Mexx, Esprit czy Betty Barclay.

Orsay to marka odzieżowa dla kobiet, która należy do spółki Orsay GmbH. Na świecie działa ponad 600 salonów tej marki w 25 krajach. W Polsce funkcjonuje 150, z czego ponad 140 znajduje się w galeriach i centrach handlowych. Firma prowadzi również sprzedaż w sklepie internetowym Orsay.

Omnichannel Retailing Forum 2015 odbędzie się 23 czerwca na stadionie warszawskiej Legii. W Forum weźmie udział około 300 osób, w tym przedstawiciele zarządów ponad 100 sieci handlowych z Polski i Europy. Obecni będą również właściciele i zarządcy centrów handlowych. Forum to miejsce ich spotkania z dostawcami nowczesnych technologii i “know how” dla branży retail.

Reklama

Galeria Jurajska