Prezes Womak: dwa lata na podwojenie portfolio

Radosław Szczepaniak, prezes Holdingu Womak

Radosław Szczepaniak, prezes Holdingu Womak

Womak Holding – właściciel i zarządca sieci Centrów Handlowych Viktor oraz Galerii Nowy Świat, planuje nowe inwestycje. O szczegółach dotyczących realizacji nowych projektów i rekomercjalizacji już działających rozmawiamy z Radosławem Szczepaniakiem – prezesem zarządu w grupie spółek Womak Holding

Womak poza Galerią Nowy Świat w Rzeszowie zarządza także centrami Viktor. Jakie są plany spółki na najbliższy czas?

Wyznajemy zasadę, że kto stoi w miejscu, ten się cofa. Nieustannie poszukujemy ciekawych gruntów pod nowe inwestycje lub też gotowych projektów w atrakcyjnych lokalizacjach. A co do zmian od naszej ostatniej rozmowy – do naszego portfolio dołączyło już czwarte Centrum Handlowe Viktor – tym razem w Gdańsku. Oprócz tego jesteśmy w trakcie rozwoju szeregu ciekawych inwestycji głównie na Dolnym Śląsku.

Podejmują się Państwo realizacji kilku „zgrabnych” projektów na Dolnym Śląsku. To dość ambitne zadanie, biorąc pod uwagę, że otwarcie nowych obiektów powinno nastąpić praktycznie w tym samym czasie, tj. w drugim kwartale przyszłego roku.

To prawda. Założyliśmy równoległe poprowadzenie inwestycji w trzech starannie wybranych lokalizacjach, o które zabiegaliśmy od dawna. Dla każdego projektu zostały już złożone wnioski o pozwolenie budowlane, zaawansowane są procesy komercjalizacji. Wymienię tu choćby galerię przy ulicy Grabiszyńskiej we Wrocławiu usytuowaną tuż przy obwodnicy śródmiejskiej, przy jednym z najbardziej ruchliwych skrzyżowań głównych arterii komunikacyjnych miasta – ul. Grabiszyńskiej i Hallera oraz galerię przy ulicy Pilczyckiej, budowaną w otoczeniu gęstej zabudowy wielorodzinnej Kozanowa – największego z wrocławskich osiedli mieszkaniowych. Oba projekty realizujemy w doskonałych, dobrze eksponowanych i skomunikowanych punktach miasta.

Jak duże obiekty handlowe przewidzieli Państwo w wymienionych lokalizacjach?

Galeria przy ulicy Grabiszyńskiej powstanie w miejscu dotychczasowego mniejszego centrum handlowego z założeniem kompleksowej przebudowy i modernizacji, a także zwiększenia jej powierzchni GLA do blisko 9 tys. mkw., które obejmą 3 naziemne poziomy handlowo-usługowe. Przy obiekcie znajdzie się bezpłatny parking dla klientów ze 160 miejscami postojowymi.

A na jakie nowe sklepy mogą liczyć w najbliższym czasie mieszkańcy Kozanowa?

W Galerii przy ulicy Pilczyckiej na powierzchni ok. 3 tys. mkw. znajdzie się, podobnie jak w Galerii przy ulicy Grabiszyńskiej, supermarket spożywczy Piotr i Paweł, który zajmie w całości najniższy poziom, drogeria Rossmann, popularny sklep Pepco, apteka, piekarnia Furtak, Inmedio i inni najemcy odpowiadający swoją ofertą na potrzeby mieszkańców największego wrocławskiego osiedla.

W ubiegłym roku Galeria Nowy Świat świętowała swoje 5 urodziny. Jak prosperuje ten obiekt?

Galeria Nowy Świat jest miejscem, gdzie nie tylko można zrobić wszelkiego rodzaju zakupy, ale także, gdzie można przyjemnie spędzić czas. Jest miejscem przyjaznym spotkaniom rodzinnym i towarzyskim. Warto odwiedzić nasz Kula Bowling&Club. Niedawno przybył nam też Klub Sportów Walki oraz Szkoła Języków Master School, które znalazły się w sąsiedztwie Akademii Judo, Szkoły Muzycznej Yamaha, Calypso Fitness, Kina 5D, Kinderplaneta. Swoje działania twórcze rozpoczęła u nas także scena Fundacji Fantazja, dołączając do działającego już obok MDK.
Klienci galerii mają do dyspozycji blisko 100 sklepów, w tym 25 sklepów wielko- i średniopowierzchniowych. Ostatnie 12 miesięcy w Galerii Nowy Świat upłynęło pod znakiem wzrostu wskaźnika odwiedzalności Klientów. W 2014 roku Galerię Nowy Świat odwiedziło 10 proc. więcej osób niż w roku poprzednim. Rekordowe wzrosty frekwencji liczniki galerii zarejestrowały w kwietniu i maju ubiegłego roku.

Bardzo udane były także wrzesień i listopad.

Co wyróżnia ten obiekt na tle konkurencji?

Mamy kilka atutów, które nas wyróżniają. Należy do nich na pewno położenie i łatwy dostęp do naszej galerii. Odpowiadając na potrzeby klientów udało nam się w ostatnim czasie wzbogacić ofertę handlową Nowego Świata o kilka popularnych sklepów, np. Komputronik, New Men Style, Sekret Urody, Home & Art, Mix Moda, Esotiq, Kukartka, Mydlarnia u Franciszka. Zapowiedzieć mogę też bliskie otwarcia sklepów: Frac, Szachownica i Pepco. Obecnie jesteśmy w trakcie podpisywania kilku kolejnych umów, których efektem będzie uzyskanie wskaźnika komercjalizacji na poziomie bliskim 100 proc. Komercjalizacja Galerii Nowy Świat odbywa się we współpracy z CBRE.

Obecnie centra handlowe mocno stawiają na działania marketingowe promujące już nie tylko określone sklepy, ale także szerszą ofertę rozrywkową czy rekreacyjną. Jakie działania podjęto w Galerii Nowy Świat?

Wyjątkowa lokalizacja Galerii sprzyja organizacji wielu wydarzeń. Stawiamy na działania cykliczne i strategię długofalową. Wiele wydarzeń okolicznościowych, sportowych, prosprzedażowych organizowanych na terenie galerii przyciągnęło rzesze klientów. Obecnie maja one miejsce praktycznie co weekend. Wyjątkowym działaniem marketingowym cieszącym się bardzo dużym zainteresowaniem wśród klientów jest „Szalona Środa,”w której Klient za zrealizowanie zakupów na określonym poziomie, otrzymuje kupon rabatowy o określonej wartości do wykorzystania na kolejne zakupy. W akcji tej kluczowe składniki sukcesu to wzrost obrotów i frekwencji w galerii oraz efektywny marketing. W akcję udało się nam zaangażować wszystkich naszych Najemców, co jest dla nas niezmiernie miłym dowodem zaufania dla prowadzonych przez nas działań.

Realizując założenia marketingowe przyjęte w poprzednich latach działalności, kładziemy duży nacisk na współpracę z najemcami. Najemcy Galerii czynnie uczestniczą w akcjach promocyjnych.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016