transgraniczny ecommerce nielsen

Szacuje się, że w 2018 roku wartość transgranicznych transakcji na rynku e-commerce może wynieść ponad 300 miliardów dolarów. Już obecnie stanowią one pokaźne źródło dochodów dla wielu internetowych sprzedawców.

Przykładem może być rynek irlandzki. Jak wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez interaktywną agencję marketingową Wolfgang Digital, internauci spoza Irlandii odpowiadają za 33% dochodów zrealizowanych przez lokalne e-sklepy. Z drugiej strony, aż 75% środków wydawanych przez Irlandczyków w sieci trafia do zagranicznych firm.

E-commerce przebija szklany sufit

Irlandzki sektor  e-commerce, napędzany m.in. transgranicznymi transakcjami, przeżywa ponowny boom. W I kwartale 2015 roku wartość sprzedaży w lokalnych serwisach internetowych wzrosła aż o 53% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. O 26% wzrosła także odwiedzalność e-sklepów, a średnia wartość koszyka zakupowego skoczyła o 21%.

Zdaniem autorów raportu, transgraniczny e-handel jest zbawieniem w przypadku tak niewielkich rynków jak irlandzki. Dzięki niemu mogą przebić szklany sufit i zaoferować swoje produkty konsumentom praktycznie w każdym zakątku świata. Wartość całego irlandzkiego rynek e-commerce szacowana jest na 4 mld euro rocznie.

Transgraniczny e-handel przeżywa boom

Wedle szacunków agencji badawczej Nielsen, w 2018 roku wartość transgranicznych transakcji na rynku e-commerce może wynieść nawet 307 miliardów dolarów. Wartość ta dotyczy jedynie zakupów dokonanych przez konsumentów z sześciu kluczowych rynków: Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Brazylii, Chin i Australii. Dla porównania, w 2013 roku było to 105 miliardów dolarów.

Międzynarodowy handel w internecie przeżywa rozkwit. Ten trend szczególnie widoczny jest w Państwie Środka. Jeszcze w 2010 roku Chińczycy wydali na zakupy w zagranicznych sklepach internetowych niecałe 2 mld dolarów. W ubiegłym roku wartość tych zakupów skoczyła już do ponad 11,3 miliarda dolarów. Zostały one dokonane przy wykorzystaniu lokalnych systemów płatności elektronicznych.

Zakupy w zagranicznych e-sklepach polubili także Rosjanie. W 2013 roku ich wartość wyniosła 3 miliardy dolarów. Szacuje się, że do 2016 roku mogą one wynieść od 8 do 19 miliardów dolarów.

Także rynek europejski nie zostaje pod tym względem w tyle. W 2013 roku wartość transgranicznych e-zakupów na Starym Kontynencie wyniosła 44 miliardy euro. To 12% wszystkich transakcji internetowych dokonanych w Europie. Eksperci szacują, że wartość międzynarodowych zakupów internetowych będzie tu rosła w tempie 21% rocznie, podczas gdy lokalne zakupy internetowe w tempie 9% rocznie.