Sklep CCC w centrum handlowym Ring Mall w Sofii

W I kwartale 2015 r. Grupa Kapitałowa CCC SA zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 20,1 proc. w stosunku do I kwartału 2014 r.

Zysk netto grupy CCC wyniósł w pierwszym kwartale 2015 roku 6,4 mln zł wobec 0,4 mln zł zysku rok wcześniej – podała spółka w raporcie kwartalnym.

Zysk operacyjny CCC wyniósł w I kwartale 10,4 mln zł wobec 5 mln zł rok wcześniej. Analitycy oczekiwali tymczasem 13,2 mln zł straty EBIT.

Większa powierzchnia sprzedaży

Przychody grupy w okresie styczeń-marzec ukształtowały się na poziomie 431,9 mln zł (wzrost o 20,1 proc. rdr) i były zgodne z oczekiwaniami analityków.

Zysk brutto na sprzedaży wzrósł do prawie 223 mln zł ze 188,1 mln zł rok wcześniej.

Koszty sprzedaży wzrosły do 193,7 mln zł z 168,4 mln zł rok wcześniej, a koszty ogólne zarządu wzrosły do 11,9 mln zł z 9 mln zł przed rokiem.

Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych wzrosła o 25,6 proc. i wynosiła na koniec marca 294,7 tys. mkw. (w tym: 174,2 tys. mkw. w Polsce) w stosunku do 234,6 tys. mkw. rok wcześniej (w tym 158,1 tys. mkw. w Polsce).

Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych wzrosła o 9,4 proc. i wynosiła na koniec I kwartału 21,6 tys. mkw. (w tym 0,8 tys. m2 w Polsce) w stosunku do 19,7 tys. mkw. rok wcześniej (w tym 5,1 tys. mkw. w Polsce).

Kontynuacja ekspansji zagranicznej

W I kwartale spółka kontynuowała rozwój zagraniczny, otworzyła 6 sklepów w Austrii, 5 w Niemczech, 2 w Bułgarii, po 1 na Węgrzech i w Czechach oraz 2 franczyzowe w Rumunii.

Na koniec marca 2015 roku sieć sklepów należących do grupy kapitałowej CCC liczyła 729 placówek, w tym 674 własnych i 55 franczyzowych.