1000 drogeria sieci Rossmann
Tysięczna drogeria sieci Rossmann

Niemiecka sieć drogerii Rossmann otworzyła drugi w Galerii Krakowskiej sklep. Na powierzchni 380 mkw., można znaleźć blisko 16 tysięcy artykułów.

Nowy salon działa na poziomie +1 krakowskiego centrum handlowego i jest już drugim salonem sieci w Galerii (pierwszy znajduje się na poziomie -1). Jest to także 31. drogeria tej sieci w Krakowie.

Spółka obecnie posiada ponad 1 tys. drogerii w Polsce, ale jak zapowiada zarząd wciąż widzi miejsce na nowe lokalizacje.

Ekspansja w Polsce

– Największy potencjał mają duże aglomeracje w których widzimy jeszcze sporo miejsca na rozwój naszych placówek, ale rozwijamy się także w mniejszych miastach i miasteczkach nawet z liczbą mieszkańców poniżej 10 tys. – powiedział w marcu 2015 roku portalowi Retailnet.pl Piotr Zieliński Pełnomocnik Zarządu ds. Centrów Handlowych, Dział Ekspansji Zewnętrznej Rossmann.

Obecnie Rossmann posiada ponad 1000 sklepów w 400 miastach. Niemiecka sieć w ciągu ostatnich 10 lat potroiła ilość sklepów w Polsce. Rossmann Polska należy do grupy kapitałowo-zakupowej tworzonej przez Rossmann GmbH oraz A.S. Watson. W jej skład wchodzi ponad 11 tys. drogerii w 33 krajach Europy i Azji. Grupa zatrudnia łącznie ponad 100 tys. pracowników. Pierwsza drogeria Rossmanna w Polsce została otwarta w 1993 roku w Łodzi przy ulicy Piotrkowskiej. Rossmann jest obecny zarówno w centrach handlowych największych miast, jak również w mniejszych miejscowościach. Drogerie znaleźć można w tak prestiżowych lokalizacjach jak np. Krupówki w Zakopanem, Bohaterów Monte Cassino w Sopocie czy przy ul. Floriańskiej w Krakowie. Centrala Rossmanna mieści się w Łodzi. Firma zatrudnia ponad 14 tys.pracowników.

Galeria Krakowska

Galeria Krakowska została otwarta w 2006 roku, błyskawicznie stając się najpopularniejszym obiektem handlowym w całej Małopolsce. Położona jest w centrum Krakowa, w bezpośrednim sąsiedztwie Rynku Głównego. Obszar oddziaływania Galerii Krakowskiej obejmuje ponad 1,3 mln. mieszkańców woj. małopolskiego. Łączna powierzchnia 270 punktów handlowych położonych na 3 poziomach wynosi 60 tys. mkw.