Wielka Brytania: Sainsbury’s wprowadza zmiany w formatach sklepowych

sainsbury's sklep

Ogłaszając spadek sprzedaży w ubiegłym roku obrotowym, brytyjska sieć supermarketów Sainsbury’s poinformowała, że zapewnienie odpowiednich formatów sklepowych oraz inwestycje w strategię multichannel będą podstawowym elementem rozwoju firmy w najbliższych latach.

Ponadto, firma zamierza skorzystać z połowy 6% niewykorzystanej całkowitej powierzchni swoich sklepów, by wprowadzić nowych partnerów koncesyjnych, takich jak Argos.

Odpowiedni format sklepów

Prognozy na najbliższe lata sugerują, że 60% wydatków spożywczych w 2022 roku będzie nadal odbywała się w supermarketach. jednak według Sainsbury’s, rolą supermarketu jest spełnienie wszystkich potrzeb wymagającego, nowoczesnego klienta. Tylko w ten sposób można pozyskać jego lojalność. Według firmy, wielobranżowe sklepy, które dopasują swoje oferty do zmieniającym się nawyków zakupowych, odniosą największy sukces.

„Zapewniając odpowiedni format sklepu, spełniamy zróżnicowane potrzeby naszych klientów. Podstawowym elementem naszej strategii na najbliższe lata będzie nadal strategiczne inwestowanie, tak by spełnić oczekiwania konsumentów.”

Według brytyjskiej sieci, tradycyjne sklepy wielobranżowe powinny dostosować się do zmian w sposobach zakupowych dzisiejszego konsumenta, który korzysta już nie tylko z małych sklepów i wieloformatowych supermarketów, ale coraz częściej robi zakupy online.

Inwestycje w multichannel

Jak podała firma, w ubiegłym roku sprzedaż Grupy w wysokości 23,8 mln funtów, bez VAT spadła o 0,7% podczas gdy obroty sprzedaży detalicznej o 0,2%.

Sprzedaż online artykułów spożywczych nie poddała się tendencjom spadkowym, jednak 7% wzrost był wolniejszy niż w latach poprzednich. Średnio, Sainsbury’s dostarcza dziś prawie 215 tysięcy zamówień w tygodniu, 13% więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, sieci detaliczne przewidują, że w ciągu najbliższych pięciu lat zdołają przekształcić swój biznes na model omni-channel, a stacjonarna sieć sprzedaży pozostanie zasadniczym jego elementem.

Usługa click-and-collect

Sainsbury’s stale udoskonala swoją stronę internetową i inwestuje w rozwój najnowszych technologii, wspierając tym samym procesy zakupowe w wielu kanałach. Idąc z duchem czasu rozwija także usługę click-and collect, którą uruchomiła w marcu tego roku w Farnham w południowej Anglii. Obecnie firma planuje powiększyć usługę click-and-collect o prawie 100 nowych lokalizacji do końca roku.

Decyzja o wprowadzeniu szybkiej i wygodnej opcji odbierania w sklepie zamówionych online przedmiotów, został wprowadzona jako odpowiedź na działania głównych rywali Sainsbury’s, takich jak Tesco czy Asda.

Reklama

Galeria Jurajska