stiegl pop-up store ecommerce

Popularny austriacki browar Stiegl otworzył pop-up store i prowadzi międzynarodową sprzedaż online.

Do tej pory otwieranie pop-up stores, czyli tymczasowych sklepów stacjonarnych, popularne było przede wszystkim wśród największych internetowych graczy, oraz marek z branży fashion. Takimi przykładami są m.in. Google, Amazon, Frank & Oak, Warby Parker, Piperline, Zalando, eBay czy Etsy.

Okazuje się jednak, że taki pomysł na promocję i zbudowanie świadomości marki, a co za tym idzie zwiększenie sprzedaży, mają także firmy z innych branży. Austriacki Browar Stiegl jest tego świetnym przykładem.

Sprzedaż wielokanałowa

Stiegl to jeden z największych i najbardziej popularnych browarów w Austrii. Jego wyroby łatwo można znaleźć na sklepowych półkach w każdym zakątku tego kraju. Władze firmy postanowiły jednak pójść o krok dalej. Otworzyły pierwszy w historii własny sklep w formacie pop-up store, oraz uruchomiły sprzedaż internetową.

Tymczasowy sklep mieścił się przy jednej z głównych ulic Wiednia – Mariahilferstrasse. Był otwarty przez 3 tygodnie. Poza szerokim wyborem piwa, którego można było skosztować na miejscu, w ofercie znalazły się także gadżety oraz ubrania sygnowane logo Stiegl. Za ich produkcję odpowiadają szwajcarska marka Odlo i włoska Praio.

Austriacki browar postanowił również uruchomić sklep online. Podobnie jak w sklepie tymczasowym, można w nim kupić piwo, gadżety i ubrania z logo Stiegl. Dostawy internetowych zamówień realizowane są od poniedziałku do soboty w godzinach 14-22. Koszty zależą od wagi przesyłki, oraz adresu dostawy. Na terenie Austrii ceny rozpoczynają się od 4,21 euro, w Niemczech od 13,71 euro.

Tymczasowe centrum handlowe

Sklepy typu pop-up store coraz częściej zaczynają pojawiać się w centrach handlowych i przy głównych ulicach handlowych w całej Europie. Zupełnie czym innym jest jednak brytyjski Boxpark – unikalne “tymczasowe” centrum handlowe. Firma przy współpracy z Magento i PayPalem prowadzi także sprzedaż internetową.

Działające w londyńskiej dzielnicy Shoreditch centrum handlowe Boxpark to twórcze rozwinięcie coraz bardziej popularnego konceptu pop-up stores. W tym wypadku mówimy jednak nie o jednym sklepie, a o całej galerii. Wśród najemców Boxpark są zarówno globalne marki znane szerokiemu gronu konsumentów, jak również niewielcy, niezależni detaliści, których często nie byłoby stać na wynajęcie tradycyjnego sklepu. W przypadku Boxpark jest to możliwe. Po pierwsze centrum zbudowane jest zkontenerów (każdy o wielkości 20 na 40 stóp), co znacznie obniżyło koszty jego budowy. Sprzedawcy mają możliwość wynajęcia jednego, lub kilku takich kontenerów. Kontenery są wyposażone w systemy wentylacji, elektryczność i dostęp do bieżącej wody.

Tak przygotowane tymczasowe sklepy wynajmowane są na okres od tygodnia do roku. Najemcy nie płacą czynszów, a jedynie 20% prowizji od obrotów. Dzięki temu otwarcie tymczasowego salonu sprzedaży w Boxpark wiąże się z małym ryzykiem finansowym. Obecnie Boxpark szuka lokalizacji pod kolejne “tymczasowe” centra handlowe. Pod uwagę brane są m.in. Nowy Jork, Los Angeles, a także kilka miast w Wielkiej Brytanii.