CCC powiększy sieć sprzedaży o 90 tys. mkw.

Sklep CCC w centrum handlowym Ring Mall w Sofii

Sklep CCC w centrum handlowym Ring Mall w Sofii

Spółka CCC w tym roku powiększyć sieć detaliczną o 90 tys. mkw. netto. – Na ten moment mamy podpisane umowy najmu na 84 tys. mkw. Kolejne 6 tys. mkw. jest w zaawansowanych negocjacjach. Na inwestycje w nowe sklep spółka wyda około 150 mln zł – mówi Piotr Nowjalis, wiceprezes zarządu CCC SA.

Strategia rozwoju

Grupa CCC będzie zdecydowanie i dynamicznie kontynuować realizację strategii ekspansji zagranicznej w roku 2015. Podstawowym filarem rozwoju pozostają kraje CEE – Polska, Czechy, Słowacja i Węgry. – Oprócz krajów Europy Środkowej przewidujemy bardzo poważne inwestycje również na rynkach zachodniej Europy – w Niemczech i w Austrii – podkreśla Piotr Nowjalis.

– W Niemczech planujemy do końca roku posiada sieć złożoną z 57 sklepów. Teraz działają 33 punkty sprzedaży. W Niemczech otwieramy sklepy tylko w najlepszych centrach handlowych. Natomiast nie wykluczamy dwóch otwarć przy ulicy, jeśli otrzymamy dogodne stawi najmu. Na tym rynku planujemy rocznie otwierać 30 sklepów. W przypadku Austrii mamy 23 sklepy i kolejne 12 powstanie w do końca roku. Natomiast w kolejnych latach będziemy otwierać po 10 sklepów rocznie – wyjaśnia Piotr Nowjalis.

Spółka CCC widzi duży potencjał również w Rumunii. – Obecnie działają tam 33 sklepy franczyzowe, a do końca 2017 planujemy powiększyć sieć nawet do 100 sklepów.

Strategicznymi kierunkami rozwoju nie są aktualnie dla Grupy CCC Turcja, Rosja ani Ukraina. Nie oznacza to rezygnacji z któregokolwiek z tych krajów w długoterminowych planach rozwoju.

– Obecnie najtrudniejszym dla nas rynkiem jest Turcja, bo z trzech działających sklepów dobre wyniki osiąga tylko jeden. Dlatego zastanawiamy się nad dalszą formułą działalności sklepów własnych, rozmawiamy o franczyzie, joint venture – dodał Piotr Nowjalis.

Ponadto spółka CCC w tym roku uruchomiła pierwsze dwa sklepy w Bułgarii, a w latach 2016-2017 planuje otwarcie pierwszych sklepów na Litwie i Estonii.

Sieć sprzedaży

W latach 2015-2017 spółka planuje otwarcie 378 sklepów w 11 krajach Europie Środkowej i 122 sklepów w Niemczech i Austrii. Łącznie sieć CCC ma się powiększyć w tym okresie o 268 tys. mkw. do 560,5 tys. mkw. W Polsce spółka otwiera sklepy o średniej powierzchni 420 mkw., w Austrii o 530 mkw., a w Niemczech o 680 mkw. Na koniec 2017 roku sieć detaliczna CCC ma liczyć 1166 sklepów wobec 666 na koniec 2014 roku.

Natomiast na koniec marca 2015 sieć CCC składała się z 729 sklepów, w tym 674 (własne i agencyjne) i 55 sklepów franczyzowych. Sklepy własne i agencyjne: Polska (435), Czechy (78), Słowacji (30), Węgry (57), Austria (23), Chorwacja (8), Turcja (3), Niemcy (32), Słowenia (6), Bułgaria (2). Sklepy franczyzowe: Polska (6), Rumunia (33), Rosja (4), Łotwa (6), Kazachstan (2), Ukraina (4).

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016