Fast White Cat, CCIG i Laurens Coster na Omnichannel Retailing Forum 2015

fast white cat

„Realizując nasz biznes pamiętamy, że konsumenci są w samym centrum ekspansji technologicznej, a naszym obowiązkiem jest za nimi nadążyć – mówi Cezary Kożon, CEO w Fast White Cat. To właśnie dlatego działamy w grupie, wykorzystując i integrując ze sobą wszystkie dostępne kanały komunikacji z klientem – zarówno tradycyjne, jak i nowoczesne, aby dotrzeć, pozyskać i utrzymać klienta” – dodaje.

Spółki Fast White Cat, Call Center Inter Galactica, Laurens Coster będą obecne na Omnichannel Retailing Forum 2015 – konferencji, na której w jednym miejscu znajdą się przedstawicieli ponad 100 sieci i marek.

Transformacja do modelu omnichannel

Zarówno w Polsce, jak i na całym świecie sieci detaliczne przewidują, że w ciągu najbliższych pięciu lat zdołają przekształcić swój biznes na model omni­channel, a stacjonarna sieć sprzedaży pozostanie zasadniczym jego elementem. W 2014 roku łączna wartość rynku e­commerce w Europie wyniosła ponad 214 mld dolarów. W 2015 roku ma wzrosnąć o ponad 18% – takie szacunki przedstawiła amerykańska platforma handlowa RetailMeNot. Pod uwagę wzięto osiem czołowych rynków europejskich, w tym Polskę, a także USA i Kanadę. Polska znalazła się wśród leaderów e­commerce osiągając przychód w wysokości 5,80 mld dol.

Czarek-Kożon

Cezary Kożon, CEO, Fast White Cat

Grupa spółek – Fast White Cat, Call Center Inter Galactica oraz Laurens Coster – rozumie, jak istotne jest nie tylko działanie w modelu omnichannel, ale również zagwarantowanie pełnej integracji, funkcjonalności, ciągłości oraz personalizacji wykorzystywanych w jego procesach narzędzi. Grupa zajmuje się profesjonalną obsługą klienta, jak i efektywną sprzedażą, skierowaną do sektorów B2C i B2B. Fast White Cat  zajmuje się kompleksową obsługą online, w tym tworzeniem sklepów internetowych, strategii marketingowych czy realizacją procesów serwisu klienta e­commerce. Ponadto świadczy usługi z zakresu zarządzania logistyką, obsługą graficzną i fotograficzną oraz dostarcza analitykę webową.

CCIG oferuje kompleksową obsługę call center B2C i B2B dla sektorów produkcyjnych oraz usługowych – portfolio marki obejmuje ponad 70 kontrahentów z 17 różnych branż. Od ponad 13 lat realizuje usługi w zakresie sprzedaży i obsługi klienta, korzystając ze wszystkich dostępnych kanałów komunikacji – od rozmowy telefonicznej, przez sms, tradycyjny list, mail, po chat i social media. Firma obsługuje 100 000 rozmów każdego dnia.

Laurens Coster ­ – firma z pogranicza IT i marketingu – specjalizuje się w automatyzacji procesów marketingowych, dostosowując kampanie zarówno do potrzeb klientów, jak i obecnych trendów. Firma zapewnia zarządzanie zintegrowanymi kampaniami za pomocą jednego narzędzia, a tym samy uspójnia i centralizuje dane, które są gwarancją skuteczności działań w każdym kanale sprzedażowym.

E-sklep wspiera sprzedaż

Korzystając z wielu kanałów poprzez zintegrowaną działalność spółek grupa maksymalizuje szanse sprzedażowe, a tym samym w bezpośredni sposób wpływa na wzrost przychodów swoich kontrahentów.

Firma w swoim portfolio posiada realizację projektów dla takich firm, jak Quiosque, Plus, Orange, Lancerto, Olsen czy Bialcon.

„Podejmując decyzję o współpracy z FWC kierowaliśmy się przede wszystkim doświadczeniem spółki w zakresie działań e-commerce. Dla nas najważniejsze jest to, by klientka QUIOSQUE miała zapewnioną najwyższą jakoś obsługi zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w przestrzeni wirtualnej. Wspólnie przenosimy do online bardzo ważny dla naszej marki element doradczy. Dzięki wprowadzonym narzędziom zapewniamy konsultacje z zakresu stylizacji czy doboru stroju do odpowiedniej sylwetki również na poziomie e-sklepu. Pracujemy także nad zwiększoną integracją sklepu internetowego i stacjonarnych, dzięki czemu zakupy stają się jeszcze przyjemniejsze, a my wychodzimy na przeciw oczekiwaniom konsumentek,” mówi o współpracy z Fast White Cat Arieta Prusak, Strategic Marketing Consultant, QUIOSQUE.

Jak wdrożyć model omnichannel?

Aby wdrożyć model omni­channel, sprzedawcy muszą odpowiedzieć na kilka zasadniczych pytań: za pomocą których kanałów kontaktują się z klientami, które powinni połączyć, aby zagwarantować najlepsze doświadczenie zakupowe? Z których mogliby początkowo zrezygnować? Jak zarządzać bazami danych? Jakiego rodzaju oprogramowania potrzebują?

„Dokładamy wszelkich starań, by być na bieżąco ze zmieniającym się rynkiem. Nasza komunikacja z klientem oparta jest na pełnej personalizacji, co sprawia, że przygotowana dla niego oferta nie tylko stanowi odpowiedź na jego potrzeby, ale jest też bardzo osobista” – komentuje Kożon.

„Działając w grupie utrzymanie i rozwój biznesu opieramy na nowoczesnych technologiach, posiadamy własny system operacyjny, narzędzia klasy BI i BPM, gwarancję ciągłości pracy operacyjnej, infrastrukturę IT, autorskie aplikacje, komplementarne rozwiązania, centrum monitorowania, możliwość integracji z systemami i aplikacjami zewnętrznymi” – wymienia prezes Fast White Cat.

Wizerunek w sieci

Aż 97 proc. internautów chociaż raz dokonało zakupu przez internet, a porównywanie w internecie produktów i usług stało się już normą.

„Nasza firma w efektywny sposób korzysta z aplikacji live chat, która pozwala na obsługę klienta w czasie rzeczywistym, nawet 3 klientów przez 1 konsultanta w tym samym momencie. Klient ma dostęp do informacji, a tym samym produktów i usług dokładnie wtedy, kiedy tego potrzebuje, a co za tym idzie pozwala mu na ich zakup już podczas pierwszej wizyty na stronie. Komfortowa dla klienta anonimowość, interaktywność prezentacji, pełna mobilność i płynna integracja z systemami klienta – to tylko niektóre z zalet tego kanału komunikacji” – mówi Kożon.

Kolejnym krokiem w podążaniu za trendami jest rozwój nowej linii biznesowej – social media sales. To innowacyjne narzędzie, które służy realizacji 3 kluczowych celów biznesowych: budowaniu wizerunku w sieci, skutecznej dystrybucji oraz rzeczywiście spersonalizowanej obsłudze klienta.

„Naszym wspólnym celem jest zrozumienie oczekiwań klienta po to, aby odpowiedzieć na nie dokładnie w taki sposób, w jaki potrzebuje, i w momencie, kiedy tego  potrzebuje. Chcemy być blisko na każdym etapie jego decyzji zakupowej” – podsumowuje CEO Fast White Cat.

Omnichannel Retailing Forum 2015 odbędzie się 23 czerwca na stadionie warszawskiej Legii.

Reklama

Galeria Jurajska