ccc sklep internetowy buty

Na początku 2016 roku powstanie długo oczekiwany sklep online marki CCC. To już kolejne podejście polskiego giganta branży obuwniczej do sprzedaży internetowej.

“Rozwój rynku e-commerce w Europie skłonił nas do rozpoczęcia intensywnych prac nad uruchomieniem internetowego kanału sprzedaży, a jego start produktywny przewidziany jest na luty 2016 roku” – zapowiada Dariusz Miłek, prezes zarządu CCC.

CCC stawia na rozwój w modelu omnichannel

Pierwsze informacje o tym, że Grupa CCC zamierza uruchomić sprzedaż internetową, pojawiły się już w ubiegłym roku. Wówczas Piotr Nowjalis, wicprezes firmy zapowiadał, że sklep online ruszy jeszcze w 2015 roku. „Chcemy, żeby nasza sprzedaż internetowa ruszyła wraz z premierą kolekcji jesiennej i zimowej 2015″ – mówił wówczas Piotr Nowjalis.

Teraz spółka poinformowała, że uruchomienie e-sklepu zostało przesunięte na luty 2016 roku.

Spółka dynamicznie rozwija natomiast sprzedaż stacjonarną. Obecnie sieć sklepów CCC składała się z 729 sklepów, w tym 674 własnych i agencyjnych, oraz 55 sklepów franczyzowych. Poza Polską firma prowadzi sprzedaż m.in. w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, Austrii, Chorwacji i w Niemczech.

W latach 2015-2017 spółka planuje otwarcie 378 sklepów w 11 krajach Europie Środkowej i 122 sklepów w Niemczech i Austrii. Łącznie sieć CCC ma się powiększyć w tym okresie o 268 tys. mkw. do 560,5 tys. mkw. W Polsce spółka otwiera sklepy o średniej powierzchni 420 mkw., w Austrii o 530 mkw., a w Niemczech o 680 mkw. Na koniec 2017 roku sieć detaliczna CCC ma liczyć 1166 sklepów wobec 666 na koniec 2014 roku.

Rynek obuwia online

Tymczasem największy na polskim rynku konkurent CCC, niemiecka sieć Deichmann, prowadzi sklep internetowy już od 2012 roku. W 2013 roku sieć wprowadziła aplikację mobilną, za pośrednictwem której można nie tylko kupić buty, ale również zmierzyć je w wirtualnej przymierzalni.

Również marka Ryłko prowadzi sklep internetowy, a ostatnio wprowadziła możliwość kupowania online na raty.

Obuwie jest jedną z najbardziej popularnych kategorii produktów, kupowanych przez polskich e-konsumentów. Jak wynika z badań opublikowanych przez firmę Gemius, 57% klientów sklepów internetowych kupuje online właśnie buty. Jednorazowo kupujący przeznaczają na buty kupowane w e-sklepach średnio 130 zł.