Kolejny etap komercjalizacji Galerii Nowy Rynek

Zygmunt Chyla, prezes zarządu TK Development w Polsce

Zygmunt Chyla, prezes zarządu TK Development w Polsce

Założenia dla kolejnego etapu komercjalizacji Nowego Rynku przewidują podjęcie współpracy z najemcami zainteresowanymi sprzedażą impulsywną, jak i biznesem w branży gastronomicznej – mówi redakcji Retailnet.pl Zygmunt Chyla, prezes zarządu TK Development w Polsce.

Retailnet.pl: TK Development realizuje projekt galerii Nowy Rynek w Jeleniej Górze. Inwestycja jest już na zaawansowanym etapie. Jak zatem przebiega proces budowy i kiedy najemcy będą mogli rozpocząć adaptowanie pomieszczeń?

Zygmunt Chyla: Zgodnie z zakładanym harmonogramem w lutym miała miejsce realizacja ostatniego elementu konstrukcyjnego dachu, tzw. „wiecha”. Wówczas bryła obiektu została zamknięta, a generalny wykonawca przekierował swoją uwagę na prace wewnątrz. W marcu i kwietniu trwały prace mające na celu wykończenie powierzchni parkingowych na dachu oraz w garażu. Na ten moment możemy powiedzieć, że nawierzchnia jest położona a parking czeka na malowanie.

Aktualnie nasz generalny wykonawca, firma Erbud SA prowadzi prace elewacyjne, w tym tynkowanie. Jednocześnie drogi dojazdowe, w tym wjazdy i wyjazdy są na ukończeniu. W najbliższych dniach będą budowane nowe stanowiska dworca autobusowego, zintegrowanego z naszym centrum handlowym.

Do otwarcia Nowego Rynku pozostało pół roku, dlatego generalny wykonawca wydziela i przygotowuje już lokale, które w pierwszej kolejności będą przekazywane głównym najemcom.

Skoro mowa o otwarciu, to czy prawdą jest, że Nowy Rynek otworzy się wcześniej niż uprzednio zakładano?

Zgadza się. Nowa data otwarcia Nowego Rynku to 14 października 2015 roku.

Jaki jest poziom komercjalizacji?

Tak jak roboty budowlane, tak też i proces komercjalizacji jest już w fazie końcowej. W ostatnim czasie do grona najemców Nowego Rynku dołączyły renomowane marki selektywne: Olsen i Pierre Cardin. Będą to pierwsze salony tych firm w Jeleniej Górze i uzupełnią ofertę sklepów Monnari czy Pako Lorente. Z drugiej strony asortyment mody młodzieżowej auatrakcyjniliśmy o ofertę marek: Sizeer i Broadway Fashion. Warto wspomnieć także o niedawno zawartej umowie z Green Point.

Na 24 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni najmu swoje sklepy otworzą jedyne w Jeleniej Górze: H&M, Bershka i Stradivarius, a także największe w mieście Reserved i Carry. Są z nami również: Cropp, House, Mohito, Sinsay, CCC, Deichmann, Rossmann, Świat Książki, Home & You, Matras, Apart, Swiss, Briju, Grycan, Kolporter Bistro. Branżę elektroniczną będzie reprezentować salon Media Expert.

Z przyjemnością informuję, że do grona najemców naszej inwestycji dołączył również lider na rynku sieci perfumerii – firma Douglas.

Ofertę spożywczą zapewni supermarket Intermarché, który planuje uruchomienie sprzedaży produktów dodatkowych grup asortymentowych, w tym wędzarni i garmażerni. W ofercie sklepu znajdą się produkty marek własnych Intermarché oraz delikatesowe, wytwarzane w 64 francuskich fabrykach Grupy Muszkieterów, niedostępne w placówkach innych sieci spożywczych działających w Polsce.

W ciągu ostatnich 3 miesięcy galeria pozyskała sporo nowych marek, które dotychczas były nieobecne na jeleniogórskim rynku, a nawet w Polsce. Dlaczego właśnie sieci handlowe wchodzące do Polski decydują się na rozpoczęcie ekspansji na krajowym rynku właśnie od waszego projektu?

Marki debiutujące na rynku w Jeleniej Górze ze sklepami w naszej galerii handlowej podkreślały atrakcyjność śródmiejskiej lokalizacji, w bezpośrednim sąsiedztwie Starówki. Kluczowym atutem w ocenie najemców jest także pełne połączenie z dworcem autobusowym obsługującym rocznie około 4 miliony pasażerów. Przypomnę, że Nowy Rynek to galeria handlowa zintegrowana z dworcem PKS.

Szczególnie spektakularnym przykładem najemcy debiutującego w Polsce jest Sportisimo, lider czeskiego rynku sportowego. Sportisimo jest czołowym sprzedawcą sprzętu sportowego, odzieży i obuwia. Na czeskim rynku działa od 1999 roku i aktualnie prowadzi sprzedaż w przeszło 80 sklepach w Czechach i Słowacji. Ta największa czeska sieć detaliczna sklepów sportowych wchodzi na polski rynek, a swój pierwszy sklep o powierzchni 1,2 tys. mkw. otworzy w 2015 roku w naszej jeleniogórskiej inwestycji.

W ofercie Sportisimo znajduje się szeroka gama odzieży sportowej i sprzętu międzynarodowych i krajowych marek, takich jak: Atomic, Fischer, Salomon, Head, Rossignol, Burton, Spyder, Salewa, Rollerblade, Scott, OLPRAN, K2, Coleman, Hally Hanson, Kappa, KLIMATEX, Hannah, Alpine Pro. Sklep w Nowym Rynku będzie dodatkowo pełnił funkcję bazy szkoleniowej dla personelu innych sklepów w Polsce tej sieci.

Proces komercjalizacji jest już na końcowym etapie. Jakich jeszcze najemców i branże planujecie zaprosić do galerii?

Założenia dla kolejnego etapu komercjalizacji Nowego Rynku przewidują podjęcie współpracy z najemcami zainteresowanymi sprzedażą impulsywną, jak i biznesem w branży gastronomicznej. W obszarze naszych obecnych negocjacji są kawiarnie, restauracje, a także punkty obsługi pasażerskiej, sieci sprzedające prezenty i inne, których obroty będą zależały od wysokiego przepływu klientów, generowanego przez dworzec PKS.

Czy w Nowym Rynku przewidzieliście również powierzchnie dla lokalnych sieci handlowych?

Nie różnicujemy najemców na lokalnych i innych. O podjęciu współpracy decyduje oferta handlowa i pozycja na rynku. Często lokalne sieci są także częścią ogólnopolskich systemów franszyzowych. Wśród naszych najemców są sieci międzynarodowe, ogólnopolskie i lokalne. Udział liderów rynku lokalnego jest bardzo istotny i wzmacnia ofertę handlową obiektu.

Reklama

Galeria Jurajska