Monnari
Monnari

W pierwszym kwartale 2015 roku Monnari Trade SA kontynuowała wzrostowy trend sprzedaży w stosunku do lat ubiegłych, przychody w omawianym okresie wzrosły o 24,9% osiągając poziom ponad 43,77 mln zł. Rok wcześniej spółka osiągnęła przychody na poziomie 35 mln zł w analogicznym okresie 2014 roku.

Wyniki finansowe

Monnari wygenerowała w pierwszym kwartale 2015 roku zysk operacyjny na podobnym poziomie, co w roku ubiegłym, odpowiednio w wysokości 3,41 mln zł vs. 3,38 mln zł w pierwszym kwartale 2014 roku. Spółka w tym okresie utrzymała dyscyplinę kosztów ogólnego zarządu i sprzedaży, które rosły z dużo mniejszą dynamiką niż wzrost przychodów – wzrost o 15,2%.

Spółka zanotowała spadek wyniku netto do kwoty 2,86 mln zł, co oznacza zmniejszenie o 53% w stosunku do pierwszego kwartału roku 2014. Ponadto w tym okresie widoczny był spadek procentowej marży brutto na sprzedaży z 56, % w pierwszym kwartale 2014 r. do 53,2% w pierwszym kwartale 2015 r.

Sieć sklepów

W pierwszym kwartale br. (w końcu marca) otwarto 1 salonu Monnari, co dało wzrost powierzchni do poziomu 21,30 tys. mkw., przy zamknięciu 1 małego salonu w połowie stycznia. Na koniec marca spółka Monnari posiadała 129 salonów, a w analogicznym okresie roku ubiegłego funkcjonowało 117 salonów o powierzchni 18,5 tys. mkw. Firma planuje w 2015 roku zwiększenie powierzchni handlowej o 3-4 tys. mkw. realizowane poprzez otwarcia nowych salonów oraz powiększenia lokali już funkcjonujących w centrach handlowych

W podanym okresie prowadzono dalszy rozwój sklepu internetowego Monnari (www.emonnari.pl), który pod względem sprzedaży zajmuje pierwsze miejsce wśród najlepszych salonów spółki i jest wspierany aktywną obecnością marki na innych znaczących platformach internetowych.

Monnari

Monnari to polska sieć modowa działająca w segmencie eleganckiej odzieży dla kobiet. Oferuje dwie, pełne sezonowe kolekcje (wiosna-lato, jesień-zima). Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Obecnie sieć Monnari liczy 131 salonów firmowych zlokalizowanych w całej Polsce, o łącznej powierzchni 21,84 tys. mkw. W zeszłym roku spółka otworzyła sklepy m.in.: w Factory Kraków, CH Plaza w Toruniu, CH Plaza w Suwałkach, Gemini Park Bielsko-Biała, Galerii Amber w Kaliszu, Poznań City Center, Galerii Tarnovia w Tarnowie, Atrium Felicity w Lublinie, Galerii Jurajskiej w Częstochowie oraz w Galerii Vivo! w Pile.