lpp

“W drugiej połowie 2015 roku uruchomimy sklep internetowy marki Reserved na Słowacji. Następne w kolejności będą kraje bałtyckie, a także Bułgaria, Rumunia, Chorwacja i Węgry” – poinformował nas Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.

Władze Grupy LPP nie ukrywają, że wzmocnienie strategii e-commerce jest ważnym elementem rozwoju całej firmy. Na razie sprzedaż internetowa stanowi niecałe 2% przychodów grupy (te wyniosły w 2014 roku aż 4,7 mld złotych). W 2014 roku e-commerce odpowiadał jedynie za 1,3% sprzedaży.

“Biorąc pod uwagę tempo rozwoju sektora e-commerce, to bardzo przyszłościowy kanał sprzedaży. Dlatego musimy wzmocnić naszą obecność na tym rynku” – przyznaje Przemysław Lutkiewicz.

GLOBALNA EKSPANSJA E-COMMERCE

Pierwszy sklep internetowy Grupa LPP uruchomiła w Polsce w 2013 roku. Był to sklep marki Reserved. Obecnie w internecie można już kupić produkty wszystkich 5 marek należących do LPP: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

Zagraniczną ekspansję internetową spółka rozpoczęła w 2014 roku otwierając e-sklep Reserved w Niemczech. Następnie uruchomiła także sprzedaż internetową w Czechach. Teraz spółka poinformowała, że w II półroczu 2015 wystartuje sklep online tej marki na Słowacji. Jakie są plany na kolejne miesiące i lata?

“Zamierzamy skoncentrować się na tych rynkach, gdzie posiadamy silną pozycję, rozpoznawalną markę, i prowadzimy liczne sklepy stacjonarne. Dlatego następne w kolejności będą kraje bałtyckie, a także Bułgaria, Rumunia, Chorwacja i Węgry” – wyjaśnia Przemysław Lutkiewicz.

RESPONSYWNA WERSJA E-SKLEPU

Sklep Reserved działa na platformie Magento Enterprise. Funkcjonuje ona w trybie multi-site i napędza również sklepy innych marek LPP. Sklep został stworzony w technologii RWD tak, aby wyświetlał się poprawnie na urządzeniach mobilnych.

Miesięcznie sklep Reserved odwiedza ok. 1,2 mln unikalnych użytkowników, a liczba odsłon sięga 26 mln. Sklep może pochwalić się również liczbą 330 tys. zarejestrowanych klientów.

LPP jest firmą od 2001 roku notowaną na GPW w Warszawie. Od lat konsekwentnie prowadzi swoją działalność w  Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi, siecią ponad 1500 salonów na 3 kontynentach (przede wszystkim w Europie), tworząc miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy oraz w Szanghaju i Dhace.

Współpraca Wojciech Wojnowski (Retailnet.pl)