zalando wyniki finansowe strategia ecommerce (1)

Niemieckie Zalando, jedna z czołowych internetowych platform zakupowych z odzieżą w Europie, zanotowało w I kwartale 2015 roku ponad 28% wzrost obrotów. Wyniosły one 644 mln euro.

Tak dobre wyniki zaskoczyły nawet władze firmy. “To najlepsze wyniki kwartalne w naszej historii. Nadal zamierzamy inwestować w rozwój naszych usług. Otwarcie centrum badawczo-rozwojowego w Dublinie było tylko pierwszym krokiem na tej drodze” – skomentował wyniki  Rubin Ritter, członek zarządu Zalando.

Rekordowe wyniki kwartalne

Rubin Ritter dodał, że po tak dobrym starcie w I kwartale, szacunki na cały 2015 rok mówią o ok. 20-25% wzroście obrotów w stosunku do poprzedniego roku. O 4,5% wzrosnąć ma także zysk operacyjny przed odliczeniem podatków i odsetek (EBIT).

Zalando obecne jest na 15 europejskich rynkach. W I kwartale 2015 obroty w Niemczech, Austrii i Szwajcarii wzrosły o 22,3%, podczas gdy na pozostałych rynkach aż o 37,1%. Wynik EBIT dla całej Grupy wzrósł o 9,1% i wyniósł 29 mln euro. Dla przypomnienia, w analogicznym okresie 2014 roku firma zanotowała stratę na poziomie 23 mln euro.

Zalando rozwija m-commerce

Zalando, poza uruchomieniem w kwietniu 2015 roku centrum badawczo-rozwojowego w Dublinie, stawia również na rozwój usług m-commerce. Dotychczas mobilna aplikacja Zalando została już ściągnięta ponad 8,5 mln razy. Teraz niemiecka firma postanowiła wypuścić wersję dedykowaną systemowi Windows Phone. Nowa aplikacja zadebiutowała już na rynku niemieckim, a teraz startuje w pozostałych krajach, w których działa Zalando.

Jak wynika z analizy firmy Zalando, w czwartym kwartale 2014 roku wizyty z urządzeń mobilnych w Europie stanowiły już 48% wszystkich wizyt (z rekordowym wynikiem 60% w okresie świątecznym na niektórych rynkach), a w lutym 2015 roku przekroczyły 50%.

Zalando jest jednym z  europejskich liderów sprzedaży odzieży i obuwia online. Obszerna oferta dla kobiet, mężczyzn i dzieci obejmuje zarówno popularne marki, jak również artykuły najbardziej znanych projektantów.

Obecnie Zalando oferuje produkty ponad 1,5 tysiąca marek. Oprócz obuwia i odzieży, klienci sklepu internetowego Zalando mogą kupić ekskluzywne akcesoria, a także artykuły sportowe. Zalando oferuje bezpłatne przesyłki i zwroty, darmową infolinię oraz 100-dniowe prawo zwrotu wszystkich produktów.