Intersport
Intersport

Narastająco, od stycznia do marca 2015 roku, sieć Intersport Polska SA wypracowała zysk brutto w wysokości ponad 1 mln zł, czyli o 107,3% lepiej w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 519 tys. zł), głównie dzięki poprawie marży oraz zmniejszeniu kosztów na porównywalnych sklepach.

Wyniki finansowe

Pozytywny wpływ na marżę miał fakt, iż w pierwszym kwartale br. sieć Intersport Polska nie przeprowadzała pogłębionych wyprzedaży odzieży i sprzętu narciarsko-snowboardowego. Na koniec marca 2015 roku spółka zmniejszyła rok do roku zapas magazynowy towarów zimowych. Jednocześnie w grupach towarów całorocznych utrzymano wzrostowy trend sprzedaży.

Sukcesem spółki jest podwojenie zysku brutto pomimo niższych o 6,3% przychodów w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Mniejsze obroty związane są z niższą sprzedażą towarów zimowych. W pierwszym kwartale 2015 roku sieć Intersport Polska osiągnęła łączną wartość przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości ponad 56 mln zł, podczas gdy w pierwszym kwartale 2014 roku obroty spółki były na poziomie 59,77 mln zł.

Narastająco, od stycznia do marca 2015 roku, wartość EBITDA wyniosła ponad 2,97 mln zł, czyli o 12,5% więcej, w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 2,64 mln zł).

Sieć sklepów

Sieć Intersport Polska posiada obecnie 35 salonów sportowych zlokalizowanych w centrach handlowych, w 23 największych miastach Polski. Salony znajdują się m.in. w Silesia City Center (Katowice), Magnolia Park (Wrocław), CH Riviera (Gdynia), Galeria Jurajska (Częstochowa), Galeria Słoneczna (Radom), Galeria Bronowice (Kraków), Galeria Amber (Kalisz), Atrium Felicity (Lublin), Galeria Warmińska (Olsztyn), Manufaktura (Łódź), Złote Tarasy (Warszawa).

W 2014 roku spółka zmniejszyła powierzchnię sklepu w Łodzi (-1.587 mkw.) oraz w Gdyni (-1.396 mkw.) w CH Riviera dostosowując je do potencjału lokalnego rynku. W zamian uruchomiła na dobrych warunkach finansowych nowe lokalizacje w Lublinie (pow. 883 mkw.) w Atrium Felicity, Kaliszu (pow. 501 mkw.) w Galerii Amber i Olsztynie (pow. 634 mkw.) w Galerii Warmińskiej