john lewis uslugi

John Lewis wprowadził na swoją stronę internetową system rezerwacji usług online w czasie rzeczywistym. To posunięcie jest częścią strategii omnichannel firmy, w ramach której zostaną połączone ze sobą kanały online i offline.

Konsumenci mogą obecnie zarezerwować za pośrednictwem Internetu całe spektrum usług, które oferuje John Lewis. Kategorie usług to: dom i wystrój wnętrz, technologie i usługi elektryczne, prezenty i święta, moda i uroda, dziecko. Klienci mogą zamówić w ten sposób meble dopasowane na wymiar, usługę naprawy komputera domowego, prezenty przygotowane na okazję ślubu, doradztwo osobistego stylisty, czy poradę na temat tego, jak zajmować się dzieckiem. Wszystkie usługi można zamówić przez oficjalną stronę internetową www.JohnLewis.com, w zakładce tematycznej.

Zainteresowanie większe o 50%

Zainteresowanie rezerwacjami usług John Lewis przeszło oczekiwania prognostyków. Z systemu rezerwacyjnego korzysta od 30% do 50% więcej klientów, niż się spodziewano. Przed wprowadzeniem systemu do bookowania usług online, firma John Lewis zbadała, jaki będzie popyt na internetowe rezerwacje. Zainstalowano formularz internetowy do dokonywania rezerwacji, z którego mogli korzystać konsumenci.

“Zobaczyliśmy, że natychmiast zaczęło się pojawiać wiele zapytań, co potwierdziło naszą teorię, że system zyska sporą popularność i przyczyni się do rozwinięcia doświadczenia omnichannel” – powiedział Richard Ambler, dyrektor ds. usług w John Lewis.

Booking Bug

Do zarządzania systemem skorzystano z BookingBug, który oferuje również pełną integrację z płatnościami, powiadomieniami e-mail i sms, promocjami, mediami społecznościowymi, aplikacjami mobilnymi i platformami księgowości.

Interfejs BookingBug jest wykorzystywany przez kadrę John Lewis do zarządzania kalendarzem wizyt i umówionych spotkań. Rezerwacje obsługiwane przez BookingBug w czasie rzeczywistym minimalizują potrzebę wykorzystywania dodatkowej kadry do pracy administracyjnej. Dane, które uporządkowuje BookingBug stanowią również podstawę do strategicznego planowania w firmie.

“Dostarczenie konsumentom dobrego systemu do rezerwacji usług umożliwia marce zbudowanie głębszej relacji z klientem” – dodał Richard Ambler. “Z definicji, usługi są działaniami nie-transakcyjnymi. Inwestycja czasu i wysiłku jest zatem konieczna z obu stron.”