Restauracja Sphinx
Restauracja Sphinx

Sfinks Polska, do której należą sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, wygenerowała w I kwartale 2015 roku jednostkowe przychody ze sprzedaży w wysokości 42,7 mln zł, co oznacza wzrost o 3,9 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku 2014.

Jednocześnie o 47 proc. spółka zwiększyła zysk brutto na sprzedaży – z 5,8 mln zł w I kwartale 2014 r. do 8,5 mln zł w I kwartale 2015 r. Po raz kolejny Sfinks odnotował także jednostkowy zysk netto – w okresie od stycznia do marca br. osiągnął on wartość 1,1 mln zł, podczas gdy I kwartał 2014 roku Sfinks zakończył jeszcze ze stratą w wysokości 33 tys. zł. Podwoiła się też EBITDA spółki, która w I kwartale br. wyniosła 6,3 mln zł w porównaniu do 3,2 mln zł uzyskanych przed rokiem.

Urośnie sieć restauracji

– Zmiany, które zaszły w naszych restauracjach w obszarze oferty, jakości usług i organizacji lokali w ramach sieci przynoszą obecnie oczekiwane efekty, zarówno w zakresie wyników finansowych, jak i korzystnych opinii klientów. W pierwszych trzech miesiącach tego roku znacznie, bo aż ponad czterokrotnie, poprawiliśmy wynik spółki na działalności operacyjnej przy zbliżonej liczbie restauracji. Osiągnął on poziom 4,2 mln zł, gdy w I kwartale 2014 roku wyniósł 0,9 mln zł. Najnowsze badania przeprowadzone wśród naszych klientów również są dla nas optymistycznie, bowiem widać z nich, że doceniają oni naszą obsługę i szerokie menu, co w efekcie przyczynia się do częstszego odwiedzania naszych restauracji. Mając ustabilizowany biznes, będziemy dążyć do dalszego rozwoju naszych sieci i otwierać kolejne lokale zgodnie z założeniami naszej strategii – mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.

W pierwszych trzech miesiącach tego roku Sfinks Polska otworzyła dwa lokale marki Sphinx – w nadmorskim Kołobrzegu oraz w Warszawie w Błękitnym Wieżowcu. Z kolei w drugim kwartale ruszył Sphinx na Rynku Głównym w Krakowie. Do końca pierwszego półrocza planowane jest jeszcze uruchomienie lokali pod szyldem tej marki m.in. w Malborku, Jastarni, Lublinie, Wrocławiu oraz Chłopskiego Jadła w Poznaniu. Ponadto spółka ma już zawarte umowy na kolejne lokale, których otwarcia przewidziane są w następnych kwartałach.

108 lokali w sieci

Od stycznia do marca br. grupa Sfinks Polska odnotowała również poprawę wyników na poziomie skonsolidowanym. Przychody ze sprzedaży wyniosły w tym okresie 43,6 mln zł, wobec 41,2 mln zł uzyskanych w roku poprzednim. Natomiast sprzedaż uwzględniająca wyłączone z konsolidacji restauracje franczyzowe osiągnęła poziom 46,7 mln zł (44,3 mln w I kwartale 2014). Ponadto w pierwszych trzech miesiącach br. grupa Sfinks wygenerowała zysk netto w wysokości 1 mln zł (0,7 mln zł w I kwartale 2014) oraz skonsolidowaną EBITDA o wartości 6,1 mln zł (4 mln zł w I kwartale 2014).

Sfinks Polska zarządza 108 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 94 restauracji Sphinx (segment casual dining), 9 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami Wook (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.