Merlin we współpracy z Almą debiutuje na rynku e-grocery

Coolomat Merlinfood Alma

Pierwsze w Polsce terminale Coolomat, do odbioru produktów spożywczych zakupionych w sieci, staną wkrótce w Warszawie. Sklep internetowy Merlin.pl, w kooperacji z siecią Delikatesów Alma oraz partnerem technologicznym, przygotowuje się do wejścia w sprzedaż artykułów spożywczych w ramach projektu Merlinfood.

Obecnie Merlin.pl finalizuje przygotowania do oficjalnego debiutu na rynku e-grocery. Strategia rozwoju projektu Merlinfood by Alma jest gotowa. Spółka pozyskała wcześniej partnera technologicznego, Coolomat sp. z o.o. Pracowała z nim nad rozwojem urządzeń dla modelu click and collect, a obecnie podpisała także długofalową umowę o współpracy z siecią Alma.

„Jesteśmy gotowi do wejścia w sprzedaż artykułów spożywczych. Za nami stoi 16 lat doświadczenia w handlu internetowym, a synergia z tak wartościowym partnerem biznesowym, jakim jest Alma, z pewnością pozwoli nam wypracować dobre efekty i wspólnie rozwijać rynek” – mówi Łukasz Rybczonek, dyrektor rozwoju biznesu w Merlin.pl.

„Rynek zakupów spożywczych online w Polsce rok do roku notuje dynamiczne wzrosty. Alma weszła w e-commerce 8 lat temu. W zasięgu naszych bezpośrednich dostaw znajduje się ponad 10 mln mieszkańców z 18 aglomeracji, do których jesteśmy w stanie dostarczyć zakupy w 4 godziny od złożenia zamówienia. Sprzedaż wysyłkową realizujemy na terenie całej Polski” – mówi Jacek Sobczyk, Dyrektor Operacyjny Alma Market S.A..

Pierwszy Coolomat już w Poznaniu

Sklep Merlinfood.pl udostępni klientom dwie opcje odbioru zamówień: dostawę kurierską do domu oraz odbiór osobisty w jednym z terminali Coolomat. Wykorzystując trend click and collect, autorzy projektu Merlinfood by Alma stawiają na ekspansję w kierunku ogólnopolskiej sieci samoobsługowych punktów do odbioru zakupów. Pierwszy Coolomat, firmowany marką Merlinfood, stoi już w Poznaniu przy ul. Marcelińskiej. „Kolejne terminale zostaną niebawem udostępnione w wybranych lokalizacjach w Warszawie. Po okresie testów, planujemy szybki i dynamiczny wzrost nawet do 200 Coolomatów w skali roku” – dodaje Łukasz Rybczonek z Merlin.pl.

„Art. spożywcze zamówione przez klienta mogą czekać na odbiór przez kilka godzin, gdyż poszczególne skrytki terminala są przystosowane do przechowywania produktów w temperaturze do minus 20C. Dzięki temu możliwa będzie bezpieczna realizacja zamówień także produktów mrożonych i chłodniczych” – wyjaśnia Marcin Warzocha, prezes zarządu Coolomat sp. z o.o. „Produkcja urządzeń wystartowała, a instalacja pierwszej partii coolomatów rozpocznie się już w najbliższym czasie” –  dodaje Warzocha.

Merlinfood stawia na wygodę

Rozwój sieci coolomatów to planowana ekspansja w dużych miastach, w ścisłym sąsiedztwie biurowców i osiedli mieszkaniowych oraz przy parkingach buforowych, aby umożliwić klientom jak najwygodniejszy odbiór zamówień. Artykuły spożywcze zamówione przez Internet będzie dostarczał dedykowany kurier Alma24.

Wszystkie zamówienia artykułów spożywczych będą dokonywane z poziomu strony merlinfood.pl, która będzie rozwijana wspólnie z siecią Delikatesów Alma. Obecnie prowadzone są finalne prace nad serwisem, który po zakończeniu testów zostanie udostępniony klientom. Kupując w merlinfood.pl, konsumenci będą mogli wybierać spośród ponad 20 000 indeksów, obejmujących wiele kategorii asortymentu spożywczego, jak: pieczywo, nabiał, słodycze, owoce i warzywa, napoje, ale również kosmetyki i chemia oraz produkty kategorii non-food – artykuły gospodarstwa domowego i artykuły przemysłowe.

**

Merlin.pl rozpoczął działalność w 1999 roku jako księgarnia, a w ciągu kolejnych lat rozszerzył asortyment m.in. o kosmetyki, zabawki, elektronikę, odzież czy artykuły sportowe. Oferuje ponad pół miliona produktów i ogólnopolską sieć  punktów odbioru stacjonarnego.

Coolomat Sp. z o.o. jest młodą, innowacyjną firmą założoną przez grupę doświadczonych specjalistów z obszarów: budowy maszyn, chłodnictwa, eCommerce, oraz informatyki. Flagowym produktem firmy jest urządzenie coolomat, umożliwiające przechowywanie i odbiór zakupów spożywczych zakupionych w sklepach internetowych z żywnością.

Delikatesy Alma to sieć 46 sklepów zlokalizowanych w największych polskich miastach. Alma posiada sklep internetowy alma24.pl.

Tekst pochodzi z portalu Evigo.pl.

Reklama

Galeria Jurajska