Martin Princ, Subway
Martin Princ, Subway

O ponad 10 procent, na koniec I kwartału 2015 r. wzrosła w Polsce liczba restauracji szybkiej obsługi z logo Subway. Sieć dysponuje obecnie 98 lokalami wobec 86 przed rokiem.

Średnia wartość sprzedaży w tym okresie wzrosła o 4 procent, a w ujęciu ilościowym produktów była wyższa o 5 procent.

System franczyzowy

Łączne przychody Subway za 2014 rok sięgnęły 18,2 miliarda dolarów. Lwia część z tej kwoty – 11,9 mld. USD przypada na rynek amerykański, ale 6,3 miliarda USD Subway uzyskał z pozostałych obszarów. To efekt dynamicznego rozwoju opartego o prostą i dostępną franczyzę.

– Subway od 40 lat rozwija się wyłącznie w systemie franczyzowym. W Polsce jesteśmy obecni co prawda już od 10 lat ale dopiero w ostatnim okresie staramy się intensywnie zwiększyć obecność na tym rynku. Wkrótce przekroczymy graniczną ilość 100 restauracji a 10 procentowe i wyższe wzrosty tej liczby w skali rocznej to jeden z naszych głównych celów – mówi Martin Princ, odpowiedzialny za rozwój marki Subway w Europie Środkowo-Wschodniej.

44 tys. lokali na świecie

Najnowszy lokal sieci otwarto z początkiem maja w Galerii Bronowickiej w Krakowie. Przed miesiącem lokal sieci zadebiutował w Zabrzu i Sosnowcu. Wszystkie restauracje prowadzone są przez indywidualnych przedsiębiorców – franczyzobiorców, którzy zdecydowali się na własny biznes w oparciu o siłę globalnej marki.

Subway to największa na świecie sieć tzw. restauracji szybkiej obsługi posiadająca dziś prawie 44 tysiące lokali w 110 państwach na wszystkich kontynentach. Od 2011 roku jest pod tym względem liderem rynku wyprzedzającym nawet ilość barów i restauracji McDonald`s.