stary browar galeria

W poznańskiej galerii handlowej Stary Browar zainstalowano beacony, czyli niewielkie nadajniki, które łączą się z dedykowaną aplikacją mobilną wykorzystując technologię Bluetooth. Za wdrożenie nowej technologii odpowiedzialne są firmy Surgebeacon oraz 3R.

“Mamy za sobą dopiero pierwszy z czterech etapów wdrażania beaconów w naszym centrum. Na dzisiaj jest to wirtualny przewodnik po dziełach sztuki znajdujących się w przestrzeniach wspólnych obiektu. Kiedy dana osoba znajduje się odpowiednio blisko danego dzieła sztuki, wysyłamy jej powiadomienia PUSH oraz kontekstowo zmieniamy treść w aplikacji. Co ważne, powiadomienia PUSH wysyłane są tylko użytkownikom aplikacji, którzy wyrażają na to zgodę” – mówi redakcji Evigo.pl Barbara Banat, koordynator działań PR w Starym Browarze. Ze zwiedzania dzieł sztuki z wykorzystaniem beaconów skorzystała już 1/3 użytkowników mobilnej aplikacji Starego Browaru.

“Jesteśmy w trakcie implementacji  modułu „Moje Miejsca”, dzięki któremu użytkownik aplikacji i stały bywalec Starego Browaru będzie nagradzany za częste, regularne zakupy w Starym Browarze. Po spełnieniu odpowiednich warunków, tj. ilość i czas odwiedzin, użytkownik dostanie wiadomość PUSH, o oczekującej na niego w aplikacji nagrodzie. Zaczynamy od lokali gastronomicznych jednak sukcesywnie będziemy  rozszerzać zakres działania na pozostałych najemców” – dodaje Barbara Banat.

MOBILNA APLIKACJA I BEACONY

Aby skorzystać z możliwości jakie dają beacony, należy pobrać bezpłatną aplikację mobilną Starego Browaru, która dostępna jest na smartfony z systemem Android i iOS. Sama aplikacja zawiera wiele innych przydatnych funkcji, w tym wyznaczanie trasy dojścia do wybranych sklepów i restauracji oraz kalendarium wydarzeń na najbliższe miesiące z możliwością szybkiego ustawiana przypomnień lub powiadamiania o nich znajomych.

starybrwar beacony technologie

Obecnie firma Surgebeacon przygotowuje się do wdrożenia w Starym Browarze kolejnego etapu funkcjonalności aplikacji.

“W kolejnych tygodniach zamierzamy uruchomić tu dwie bardzo przydatne funkcjonalności: nawigację po centrum w czasie rzeczywistym i zapamiętywanie miejsca zaparkowanego samochodu. Dla stałych użytkowników aplikacji przewidzieliśmy specjalne bonusy i nagrody. Najważniejsze dziś to fakt, że statystyki jasno pokazują, że zdecydowana większość użytkowników aplikacji to użytkownicy z włączonym Bluethoothem. To oznacza, że praktycznie każdy klient może już korzystać z udogodnień jakie niesie technologia iBeacon wraz z aplikacją mobilną Starego Browaru” – wyjaśnia Marcin Dąbrowski, jeden z założycieli firmy Surgebeacon.

“Dzięki danym generowanym przez iBeacony i użytkowników aplikacji możemy analizować ruch ilościowy i jakościowy, ścieżki odwiedzin i wykorzystywać je do optymalizacji stref ciepła i lepszej dystrybucji ruchu” – tłumaczy Barbara Banat.

STARY BROWAR W ERZE OMNICHANNEL

Innowacyjność jest jednym z haseł przewodnich wszystkiego, co od samego początku powstaje w Starym Browarze, dlatego naturalnym jest tu sięganie po najnowsze rozwiązania technologiczne.

“Od lat udostępniamy przestrzeń Starego Browaru do testowania najnowszych technologii. Możemy śmiało powiedzieć, że przyczyniamy się w ten sposób do ich rozwoju, bo nie wszystko da się przecież przetestować w laboratorium. Bycie częścią procesów, które kształtują naszą przyszłość, daje nam dużo satysfakcji. Już dziś myślimy o tym co będzie jutro, a jutro to omnichanneling w naszych unikalnych, ceglanych przestrzeniach, w pełni wykorzystujący społeczny i komercyjny potencjał internetu” – podsumowuje Magdalena Kowalak, Prezes Zarządu Starego Browaru.

Tekst pochodzi z portalu Evigo.pl.