Wojas: nowe sklepy w Polsce i zagranicą

Salon Wojas

Salon Wojas

W pierwszym kwartale 2015 roku spółka Wojas otworzyła 7 nowych sklepów w Polsce, które zlokalizowane są w centrach handlowych (Auchan Piaseczno, Odrzańskie Ogrody Kędzierzyn Koźle, Auchan Bielsko Biała, Tarasy Zamkowe Lublin, Atrium Copernicus, Galeria Sanok, Galeria Kazimierz w Krakowie), zamykając 3 sklepy. Ponadto w Czechach otwarto dwa nowe sklepy.

Wyniki finansowe

Po pierwszym kwartale 2015 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły ponad 41,93 mln zł, co oznacza spadek o 5,7% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego. Spadek sprzedaży wynika przede wszystkim z mniejszej sprzedaży w kanale detalicznym na rynku krajowym, na co wpływ miały czynniki: niesprzyjające warunki pogodowe w marcu 2015 r, mniejsza odwiedzalność sklepów (traffic) – spadek o 5,2% uwzględniając wszystkie salony (w grupie porównywalnej spadek o 11,3%), a także wysoka baza porównawcza z zeszłego roku.

Sprzedaż detaliczna na Słowacji i Czechach notuje dynamiczną wartość wzrostu, jednakże w strukturze sprzedaży detalicznej udział tych rynków jest jeszcze mały i wynosi 6,4%. Także kanał sprzedaży internetowej notuje dynamiczną wartość wzrostu, a jego udział w sprzedaży detalicznej rośnie i wynosi 6%.

W kwietniu i maju 2015 roku traffic w sklepach krajowych uległ poprawieniu, poprawił się też wskaźnik skuteczności sprzedaży co przekłada się na wyższą sprzedaż w grupie LFL oraz w ujęciu nominalnym.

W drugim kwartale 2015 r. Wojas spodziewa się uzyskać lepsze wyniki sprzedażowe niż rok temu. Jednakże wyraźna poprawa sprzedaży powinna nastąpić w drugim półroczu tego roku między innymi ze względu na niższą bazą porównawczą, ale też ze względu na wprowadzane korekty w podejściu do zarządzania sprzedażą detaliczną, akcjami promocyjnymi i skuteczności personelu.

Detalista obuwniczy

Firma Wojas dysponuje siecią 172 salonów, w tym 159 w Polsce, 9 na Słowacji i 4 w Czechach oraz produkuje kilkaset tysięcy par obuwia rocznie. Założona w 1990 roku firma Wojas (od 2007 roku spółka akcyjna) to jeden z największych polskich producentów obuwia. W ofercie spółki znajduje się eleganckie skórzane obuwie damskie i męskie, modele młodzieżowe oraz obuwie trekkingowe. Ofertę uzupełnia galanteria skórzana – torebki, teczki i paski. Ponad 20 proc. produkcji kierowanej jest na eksport.

Wiosną 2008 roku Wojas SA zadebiutował na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Pozyskany kapitał przeznaczono na rozbudowę i dokapitalizowanie sieci sprzedaży (w ciągu 3 lat liczba salonów niemal się podwoiła), rozbudowę zakładu produkcyjnego oraz rozwój działu wzorniczego. W tym samym roku nabyto 100 proc. udziałów w Wojas Slovakia intensyfikując ekspansję na rynek naszego południowego sąsiada.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016