Luigi Mallardo

W przeszłości sklepy ograniczały się do czterech ścian i regałów, na których wystawiony był towar. Potem nastała era e-commerce i to co „namacalne” zeszło na drugi plan.

E-commerce wymógł dyskusje o oferowaniu najlepszych cen, wysokiego rankingu w wynikach wyszukiwania, wypełniania wirtualnych koszyków i dostarczania zakupów w najszybszy możliwy sposób. Obecnie przyszłość handlu detalicznego znajduje się na skrzyżowaniu sklepu tradycyjnego i online, połączeniu tego, co fizyczne z cyfrowym.

Wdrożenia omnichannel kształtują doświadczenie sklepowe

Dwie trzecie sprzedawców uważa, że działania na rzecz bardziej zaangażowanego doświadczenia w sklepie tradycyjnym staną się niedługo sprawą kluczową. By wdrożyć jednolity model handlowy, handel detaliczny przejdzie istotne zmiany. Wtórują temu badania konsumenckie, które pokazują, że klienci wymagają, by sprzedawcy byli bardziej kreatywni jeśli chodzi o łączenie różnych kanałów sprzedaży.

Nie dziwi zatem, że w dzisiejszym sklepie innowacje są pożądane, a szereg nowych rozwiązań technologicznych jest praktycznie nieograniczony, wystarczy wymienić choćby click-and-collect, interaktywne ekrany, czy beacony.

Klient w 2020 roku

Wsiądźmy zatem do wehikułu czasu i wybierzmy się w podróż z domu do sklepu i z powrotem. Nasza infografika pokazuje nie tylko najnowsze trendy, ale także ciekawe spostrzeżenia i przykłady z życia uznanych sieci detalicznych. Technologie te są już stosowane przez pionierów, ale w najbliższych latach możemy się spodziewać, że będą stosowane na większą skalę także przez innych.

Store Experience Innovation Infographic

Luigi Mallardo ma ponad 15-letnie międzynarodowe doświadczenie w rozwoju biznesu i strategii handlowych usprawniających rozwiązania marketingowe dla dużych korporacji i firm w wielu sektorach. Obecnie jest szefem działu marketingu i sprzedaży w firmie Whisbi.

Firma Whisbi wprowadza innowacje SaaS dla strategii omnichannel. Technologia firmy umożliwia synchronizację rozmowy telefonicznej z wideo, przeglądanie stron, czatu i śledzenie w czasie rzeczywistym. Dzięki tym rozwiązaniom firmy mogą automatycznie „teleportować” swoich klientów online do sklepów, gdzie przedstawiciele handlowi używając aparatów ze smartfona lub inteligentnych okularów mogą zaprezentować produkty fizyczne. Z rozwiązań Whisbi skorzystały już między innymi: Vodafone, Fiat czy Jeep.