clickandcollect wielka brytania ecommerce

British Land, czołowy brytyjski deweloper, zarządca i właściciel centrów handlowych, notuje znaczny wzrost obrotów w swoich obiektach dzięki uruchomieniu usługi click and collect.

Jak przekonują władze British Land, w zarządzanych przez nich centrach handlowych liczba osób korzystająca z usługi click and collect jest znacznie wyższa, niż wynosi średnia dla całego rynku. W godzinach szczytu z tej metody odbioru internetowych zakupów korzysta tam o 50% więcej klientów niż w konkurencyjnych centrach handlowych, oraz o ponad 66% więcej poza godzinami szczytu.

“Ściągnięcie konsumentów do galerii handlowej to jedno, ale żeby ich tam zatrzymać, trzeba im zaoferować coś dodatkowego. Dlatego inwestujemy w naszych centrach handlowych w rozszerzenie oferty rozrywkowej, a także wprowadzamy nowe formaty najemców, zwłaszcza z sektora food i entertainment” – tłumaczy Chris Grigg, prezes British Land.

Beacony zachęcają do zakupów

Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez British Land, takie działania przynoszą pozytywne rezultaty. Okazuje się, że ok. 64% klientów, zwłaszcza tych mieszkających poza miastem, przy okazji odbierania zakupów w systemie click and collect dokonuje dodatkowych zakupów. 23% korzysta w tym czasie z oferty barów i restauracji.

Chcąc dodatkowo zachęcić klientów odwiedzających centra handlowe zarządzane przez British Land do zrobienia w nich zakupów, firma postanowiła zainstalować w nich beacony. Na razie niewielkie nadajniki, które łączą się z dedykowaną aplikacją mobilną wykorzystując technologię Bluetooth, zainstalowano w centrum handlowym Meadowhall zlokalizowanym w Sheffield. Dzięki nim klienci powiadamiani są o promocjach i specjalnych ofertach.

W portfolio British Land znajdują się obiekty handlowo-rozrywkowe o łącznej wartości 7,5 mld funtów.

Brytyjczycy stawiają na click and collect

Brytyjscy konsumenci nagminnie korzystają z usługi click and collect. Powód jest prosty: to wygodniejsze i tańsze rozwiązanie, niż np. przesyłka kurierska.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez eDigitalResearch i IMRG, aż 73% Brytyjczyków kupujących online skorzystało już z opcji click and collect, czyli samodzielnego odbioru zakupów dokonanych w e-sklepie. Kolejne 10% zamierza zrobić to w najbliższej przyszłości.

Co więcej, zdecydowana większość z nich bardzo pozytywnie oceniła tę usługę i z czystym sumieniem poleciłaby ją znajomym albo rodzinie.