Mega Kowno polskie marki

Baltic RED rozpoczął prace nad rozbudową centrum handlowo-rozrywkowego Mega w Kownie. Po rozbudowie, powierzchnia Mega będzie liczyć 102 tys. mkw., co oznacza wzrost o 40% i dodatkowe 30 tys. mkw. Mega stanie się największym centrum handlowym na Środkowej Litwie. Liczba najemców wzrośnie do 190. Baltic RED planuje zakończyć prace budowlane w 2016 roku.

Właścicielem centrum hadlowego Mega jest niemiecka spółka Baltic Shopping Centers. Rozbudowa centrum będzie kosztować 45 mln euro. Baltic RED jest deweloperem i zarządcą Mega.

Mega chce współpracować z polskimi markami

“Centrum handlowo-rozrywkowe Mega jest zainteresowane polskimi markami. Obecnie planujemy rozbudowę Mega i prowadzimy negocjacje z niektórymi nowymi polskimi markami jak Mohito, Sinsay, House, Simple oraz Próchnik” – powiedziała dla Retailnet Rasa Vyšniauskienė, marketing director w Baltic RED. “Obecnie w Mega znajdują się sklepy Reserved i Cropp. To jedyne polskie marki, z którymi obecnie współpracujemy.”

Podczas rozbudowy, zostanie stworzona nowa aleja, która umożliwi konsumentom łątwe poruszanie się w obrębie koła. Powstanie około 60 nowych krajowych i międzynarodowych sklepów w aneksie o powierzchni 30 tys. mkw, włączając 450 mkw taras, który zostanie zbudowany w pobliżu części restauracyjnej. Według planu, po rozbudowie w Mega będzie mieścić się największe centrum zdrowia i sportu spośród krajów bałtyckich. Będzie zajmować 9 tys. mkw.

Nowe marki na Litwie

“Wznowiliśmy negocjacje dotyczące przestrzeni najmu z międzynarodowymi retailerami. Niektóre marki zadebiutują na Litwie” – dodała Rasa Vyšniauskienė.

Rolandas Palekas jest odpowiedzialny za projekt architektoniczny, wystrój wnętrz oraz oświetlenie w nowej części centrum. “Gdy opracowywaliśmy rozwiązania architektoniczne, skupiliśmy się na funkcjonalności i integralności centrum handlowego” – powiedział Palekas.

W ramach rozbudowy centrum nabędzie nowoczesną fasadę, oraz wielopoziomowy parking. Poza centrum handlowym i rozrywkowym, Mega będzie posiadać także obszary zieleni, włączając park z placem zabaw dla dzieci, amfiteatr oraz outdoorową przestrzeń handlową.

Mega zostało otwarte w 2005 roku. Obecnie jego powierzchnia liczy 72 tys. mkw. Największymi retailerami w Mega są Senukai oraz Rimi. Każdego dnia przejeżdża w pobliżu tego miejsca 30 tys. samochodów. 2,2 mln klientów może dotrzeć do centrum w ciągu godziny.