monnari isystems ecommerce

Spółka Monnari Trade S.A., właściciel jednej z najbardziej znanych polskich marek odzieżowych, mając świadomość potencjału jaki niesie za sobą sektor e-commerce, nawiązała współpracę technologiczną z firmą i-systems, wystawcą Omnichannel Retailing Forum.

Celem współpracy było ujednolicenie przepływu informacji miedzy różnymi systemami oraz otwarcie się na zagadnienia omnichannel retailing.

ZDIAGNOZOWANIE WYZWAŃ JAKO POCZĄTEK WSPÓŁPRACY

Początkiem współpracy obu firm była przekrojowa analiza obecnych systemów i procesów związanych z e-commerce. Analiza uwzględniała oczekiwania Monnari wobec nowego systemu. Na podstawie wyników analizy został przygotowany plan pracy. Został on podzielony na kilka mniejszych etapów, tak by zapewnić stałe funkcjonowanie i rozwój sklepu.

BEZPIECZEŃSTWO SYSTEMU ORAZ MOŻLIWOŚĆ OBSŁUGI DUŻEGO RUCHU

Obie firmy dużą wagę przywiązują do bezpieczeństwa systemów i baz danych. Bezpieczeństwo zostało zapewnione zarówno w rozwiązaniach informatycznych, jak i fizycznych. Pod względem IT, serwery Monnari zostały umieszczone w specjalnie przygotowanej infrastrukturze serwerów w chmurze. Wykorzystują one dedykowane rozwiązania stworzone przez i-systems na potrzeby specyfiki rynku e-commerce.

Serwery są też chronione pod względem fizycznym. Umieszczone są w jednym z najnowocześniejszych data base w Europie. Posiadają własny system zachowania energii oraz własne systemy przeciwpożarowe. Takie podwójne zabezpieczenia gwarantują stałe działanie sklepu internetowego.

ZAIMPLEMENTOWANIE E-COMMERCE DO STRATEGII SPRZEDAŻY

Monnari konsekwentnie realizuje politykę sprzedażową. Nowy system e-commerce został w pełni przystosowany do niej. W wyniku działań w tym obszarze zostały przygotowane, m.in.: rozwiązania cyklicznej synchronizacji stanów magazynowych oraz automatyzacji tworzenia dokumentów sprzedażowych.

ROZWIĄZANIE RESPONSIVE WEB DESIGN JAKO ODPOWIEDŹ NA WZROST ILOŚCI ZAKUPÓW MOBILNYCH

Obecnie najlepszym rozwiązaniem ułatwiającym zakupy przez urządzenia mobilne jest Responsive Web Design (RWD). Sklep internetowy Monnari spełnia te wymagania i jest przygotowany na dalsze prace związane z designem strony.

monnari sklep internetowy
Sklep internetowy Monnari w Responsive Web Design

PLANY ROZWOJU SYSTEMU E-COMMERCE

Już teraz planowane jest większe wykorzystanie potencjału kryjącego się w rozwiązaniach omnichannel retailing. Pierwsze zrealizowane kroki w tym kierunku, to umożliwienie klientom kupującym online bezpłatny odbiór produktów w dowolnie wybranym salonie sprzedaży Monnari w obrębie całego kraju. Takich salonów Monnari posiada obecnie 131.

Firma i-systems tworzy dedykowane oprogramowanie e-commerce dla handlu i dystrybucji. Zajmuje się całościowo projektami e-commerce, włączając rozwiązania omnichannel retailing, cloud hosting, czy systemy B2B. Wszystkie rozwiązania opiera na autorskim oprogramowaniu, które jest rozwijane przez ponad 60-cio osobowy zespół. Wśród klientów firmy znajdują się takie marki, jak Distance, Supersklep, SCA, Higma Service, Operon, Bayleg, Hendi czy Monnari.

Firma i-system będzie wystawcą na Omnichannel Retailing Forum, które odbędzie się 23 czerwca w Warszawie.

Współautorem tekstu jest Katarzyna Kostacińska, Marketing Manager w Monnari Trade.