Salon Solar
Salon Solar

Wyniki finansowe

Niewielki spadek przychodów związany był z niższą sprzedażą na wyprzedażach z uwagi na wcześniejsze – zgodne z działaniami rynku – rozpoczęcie akcji wyprzedażowej już w grudniu ubiegłego roku – informuje spółka Solar Company SA.

Marża na sprzedaży towarów, mimo jej lekkiego obniżenia o 5 punktów procentowych, ukształtowała się na dobrym poziomie 52%.

Ponadto GK Solar Company odnotowała ujemny wynik na sprzedaży w wysokości 2,24 mln zł, co jest wynikiem gorszym o 2,72 mln zł niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku.

Rozwój sieci

Spółka w I kwartale br. prowadziła intensywne prace związane z rozszerzeniem sieci salonów Solar. W kwietniu br. nastąpiło m.in. otwarcie sklepów franczyzowych w Hanowerze i w Bristolu, a w przeciągu całego kwartału sieć franczyzowa w Polsce powiększyła się o sklepy w Elblągu, Krośnie, Jaśle i Kołobrzegu.

Rozwój sieci franczyzowej zaowocował prawie dwukrotnym wzrostem przychodów uzyskiwanych w tym kanale dystrybucji.

Solar działa na rynku od 1989 roku. Pod marką Solar sprzedawane są autorskie kolekcje odzieży damskiej oraz akcesoriów odzieżowych. Pierwszy salon firmowy został otwarty w Poznaniu w 1998 roku. Na koniec 2014 roku spółka posiadała 77 sklepów własnych (w tym outlety), a łącznie ze sklepami partnerskimi i sklepami franczyzowymi zlokalizowanym w Polsce i zagranicą, sieć sprzedaży Solar obejmowała 233 placówki oraz działający sklep internetowy.