jysk omnichannel

Firma Jysk, globalna sieć supermarketów dekoracyjnych, od lat stawia na rozwój sprzedaży wielokanałowej. Jysk będzie jednym z uczestników Omnichannel Retailing Forum, pierwszej w Polsce konferencji, która na jednej scenie zgromadzi ekspertów w dziedzinie omnichannel i praktyków zarządzania reprezentujących ponad 100 sieci handlowych i marek.

Sieci handlowe stoją obecnie przed strategicznym wyzwaniem. Muszą przeprowadzić transformację modelu zarządzania, która pozwoli im efektywnie funkcjonować w modelu omnichannel. Firma Jysk już od kilku lat stara się podążać za tym trendem. Swój pierwszy sklep internetowy na świecie Jysk otworzył w 2010 roku.

WIELOKANAŁOWE DOTARCIE DO KLIENTA

“W firmie Jysk używamy nieco innego pojęcia niż „omnichannel”, a mianowicie „seamless cross channel”. To bardzo ważny element strategii całego koncernu Jysk, w tym również strategii Jysk Polska” – mówi w rozmowie z redakcją Evigo Piotr Padalak, country manager w firmie Jysk.

Jako element strategii Jysk, „seamless cross channel” znajduje swój wyraz w bardzo wielu konkretnych działaniach. “Docieramy do naszych klientów we wszystkich możliwych kanałach rynkowej komunikacji i sprzedaży. Jesteśmy bardzo widoczni zarówno mediach tradycyjnych jak i mediach społecznościowych. Bardzo dużym powodzeniem cieszy się nasz sklep internetowy” – wyjaśnia Piotr Padalak. Dodaje, że udział w Omnichannel Retailing Forum jest szansą na dowiedzenie się czegoś nowego i ciekawego w tej ważnej z punktu widzenia firmy Jysk dziedzinie.

ROZWÓJ SPRZEDAŻY OFFLINE I ONLINE

Jysk Group ma siedzibę w Skandynawii, a pierwszy sklep został otworzony w Danii w 1979 roku. Obecnie spółka posiada ponad 2,2 tys. sklepów oraz ok. 19 tys. pracowników w 37 krajach na całym świecie. Roczny obrót grupy wynosi około 2,8 miliardów euro.

Firma bardzo prężnie rozwija się również na rynku polskim. W tym roku liczba sklepów Jysk w naszym kraju ma przekroczyć 180. Od września 2013 roku firma prowadzi w Polsce także sprzedaż online.

Na jysk.pl dostępna jest niemal cała oferta produktów Jysk – łóżek, materacy, mebli, ręczników, pościeli, itd. Wszystkie promocje i wyprzedaże asortymentu obejmują również sprzedaż online. W sklepie internetowym  znaleźć można również rozszerzone kolekcje mebli oraz dodatkowe produkty w wybarwieniach niedostępnych w sklepach stacjonarnych.

USŁUGA CLICK AND COLLECT

„Stworzyliśmy przejrzyste i korzystne dla klienta rozwiązania w sprzedaży online. Teraz nasze produkty mogą dotrzeć do najdalszych zakątków Polski” – mówił po uruchomieniu e-sklepu Piotr Padalak. Sprzedaż internetową koordynuje Centrum Dystrybucji Jysk w Radomsku, skąd towary wysyłane są do sklepów i klientów sklepów online w całej Środkowo-Wschodniej Europie.

„Internetowy sklep sprawdził się już w Danii, Polacy też coraz chętniej decydują się na taką formę zakupów. Sprzedaż online rozwija się we wszystkich dziedzinach handlu. My dodatkowo dajemy naszym klientom możliwość przetestowania produktów, bezproblemowej wymiany lub zwrotu. Postaraliśmy się też o zapewnienie online profesjonalnego doradztwa” – wyjaśniał Piotr Padalak.

Klienci e-sklepy Jysk mogą skorzystać również z usługi click and collect, dzięki czemu mogą osobiście i za darmo odebrać zakupiony w sieci towar.

Omnichannel Retailing Forum odbędzie się 23 czerwca 2015 roku na stadionie warszawskiej Legii. Konferencja poświęcona jest transformacji od modelu handlu tradycyjnego do modelu omnichannel. W Forum weźmie udział około 300 osób. Największą grupę będą stanowić przedstawiciele zarządów sieci handlowych działających na polskim i europejskim rynku. Partnerem strategicznym jest SAP/Hybris.