Gemini Park Tychy
Gemini Park Tychy

Gemini Park Tychy, trzeci z kolei projekt krakowskiego dewelopera i inwestora – spółki Gemini Holding – posiada wykonalne pozwolenie na budowę. Obecnie toczą się procedury przetargowe, mające na celu wyłonienie wykonawców inwestycji.

– Aktualnie jesteśmy mocno zaangażowani w przetarg, który ma na celu wyłonienie wykonawców obiektu. Po ich rozstrzygnięciu niezwłocznie przystąpimy do realizacji prac budowlanych – mówi dla redakcji Retailnet Wacław Moskal, pełnomocnik Gemini Holding.

Budowa ruszy w tym roku

– Otrzymana przez nas decyzja administracyjna nadaje nam prawo wykonalności i niezwłocznego przystąpienia do budowy, którą – jeżeli w dalszym ciągu wszelkie kwestie formalne będą postępowały zgodnie z założonym harmonogramem – planujemy rozpocząć jeszcze w III kwartale bieżącego roku. W przypadku realizacji prac zgodnie z założonym planem, obiekt powinien być oddany do użytku już w I kwartale 2017 roku – dodaje Wacław Moskal.

Gemini Park Tychy zostało zaplanowane jako nowoczesny, dotrzymujący najwyższych standardów estetycznych i technicznych wielkopowierzchniowy obiekt handlowy z parkingiem na 1,1 tys. pojazdów liczący około 36 tys. mkw. powierzchni najmu, co z już istniejącą łączną powierzchnią handlową (Tesco, Obi, Saturn) na tym obszarze da około 60 tys. mkw. GLA . Będzie w nim funkcjonowało przeszło 130 lokali handlowych, gastronomicznych, punktów usługowych, które zapełnią zarówno znane i popularne sieci handlowe, jak i lokalni przedsiębiorcy, którzy stanowić będą o oryginalności tenant mix i wyróżniać go spośród lokalnej konkurencji. Za komercjalizację obiektu odpowiada dział powierzchni handlowych agencji CBRE.

Mix najemców

– Nasza współpraca przy projekcie Gemini Park Tychy rozpoczęła się od przygotowania szczegółowego raportu dotyczącego lokalizacji centrum. Mieliśmy również okazję uczestniczyć w procesie projektowania mixu najemców oraz powstania projektu architektonicznego. Jestem przekonana, że Gemini Park Tychy będzie najlepszym obiektem handlowym w regionie, który spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających najemców – komentuje Magda Frątczak, dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych, CBRE.

Część powierzchni obiektu i terenów wokół niego zostanie również przeznaczona na oryginalną w skali regionu ofertę rozrywkowo-rekreacyjną.

– Komponent rozrywkowo – rekreacyjny jest dla nas niezwykle istotny. Z badań przeprowadzonych przez nas we współpracy z KB Pretendent w 2013 roku wynika, że aż 39 proc. naszych potencjalnych klientów spędza swój wolny czas z rodziną, a 31 proc. z partnerem lub współmałżonkiem. Chcemy więc, by wzorem naszych poprzednich obiektów w Bielsku-Białej czy Tarnowie, Gemini Park Tychy nie było tylko destynacją handlową, ale miejscem, gdzie można ciekawie spędzić cały wolny dzień. Na pewno w tym celu wykorzystamy też tereny zielone wokół obiektu – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Jednym z głównych atutów Gemini Park Tychy będzie doskonała lokalizacja obiektu, która pozwoli dotrzeć z ofertą nawet do ok. 2,5 mln osób, mieszkających na Górnym Śląsku. Obiekt będzie zlokalizowany w odległości ok. 3,5 km od centrum Tychów, a także w bliskim sąsiedztwie takich miast jak Gliwice, Katowice, Dąbrowa Górnicza czy Mysłowice, jak również w odległości ok. 80 km od granicy z Czechami. Kluczowe znaczenie ma bezpośrednie sąsiedztwo dróg międzynarodowych, krajowych i regionalnych, m.in. skrzyżowania tras Warszawa – Wiedeń oraz Kraków – Wrocław. Centrum Handlowe Gemini Park Tychy ulokowane będzie przy ul. Beskidzkiej – jednej z głównych arterii komunikacyjnych miasta, będącej zarazem odcinkiem drogi krajowej nr 1, łączącej Tychy m.in. z Gdańskiem, Toruniem, Łodzią czy Cieszynem.

Potencjał lokalizacji

– Z naszych badań wynika, że niemal 1/3 potencjalnych klientów to mieszkańcy Tychów, którzy jako jeden z najważniejszych czynników przyszłego Gemini Park wyróżnili właśnie dobrą lokalizację, przy głównej drodze regionalnej. Dodatkowo, ponad połowa naszych przyszłych klientów mieszka w odległości do 20 min. jazdy samochodem od planowanego obiektu – podsumowuje Anna Malcharek.

Nieprzypadkowo na miejsce inwestycji wybrane zostały Tychy – to miasto z niską stopą bezrobocia, wysokim potencjałem nabywczym, oraz z jednym z niższych w Polsce współczynnikiem nasycenia nowoczesną powierzchnią handlową – tylko 325 mkw. na 1000 mieszkańców. Miasto cechuje się także niskim czynnikiem niewynajętych powierzchni handlowych, oscylującym wokół 1 proc.

Dodatkowo, otoczenie kilkunastu dużych osiedli mieszkaniowych, a także bliskość popularnej autostrady A4 oraz licznych tras ekspresowych i dróg szybkiego ruchu spowoduje, że Gemini Park Tychy stanie się popularną destynacją zakupowo-rozrywkową nie tylko dla mieszkańców miasta, ale i całego regionu.