dhl parcel omnichannel retailing forum wystawca

DHL Parcel Polska, spółka specjalizująca się w rozwiązaniach logistycznych dla sektora e-commerce, reaguje na dynamiczny wzrost sprzedaży internetowej i wprowadza do swojego portfolio nowe usługi skierowane do firm prowadzących sprzedaż w modelu omnichannel.

“E-commerce jest obecnie absolutnie wiodącym segmentem tworzącym dynamikę przyrostu na rynku przesyłek krajowych. Obserwujemy także wzrost, choć mniej dynamiczny, zainteresowania polskich konsumentów zakupami w zagranicznych sklepach internetowych. To wpływa na przyrost zamówień na rynku przesyłek międzynarodowych” – tłumaczy Robert Sulich, wiceprezes ds. marketingu w firmie DHL Parcel Polska.

Firma DHL Parcel będzie wystawcą podczas Omnichannel Retailing Forum, pierwszej w Polsce konferencji, która na jednej scenie zgromadzi m.in. ekspertów w dziedzinie omnichannel i praktyków zarządzania reprezentujących ponad 100 sieci handlowych i marek.

ROZWÓJ E-COMMERCE WPŁYWA NA BRANŻĘ LOGISTYCZNĄ

Według badań przeprowadzonych przez Deloitte w 2014, biznes internetowy stanowi już około 6% polskiego PKB, a wartość polskiego rynku e-commerce w 2014 roku określa się, w zależności od źródła, na kwotę między 27 a 36 miliardów złotych. Co więcej, wzrost e-commerce w Polsce szacuje się na 15 – 20% w skali roku. Eksperci mówią, że Polska to najszybciej rozwijający się rynek e-commerce w Europie. Tak dynamiczny wzrost sprzedaży wysyłkowej przyniósł również ożywienie na rynku usług kurierskich. Liczba wysyłanych w Polsce paczek rośnie o 10-15% rocznie.

Reagując na ten trend firma DHL Parcel postanowiła od początku 2015 zaoferować swoim klientom nowe usługi. DHL Parcel Polska, jako pierwsza organizacja krajowa będąca częścią DHL Parcel Europe, umożliwia nadawcom i odbiorcom przesyłek krajowych dwustronną komunikację poprzez globalną stronę DHLwww.dhl.com.pl.

„Udostępniliśmy naszym klientom przejrzyste i proste narzędzia dedykowane wyłącznie usługom i produktom DHL Parcel Polska. Zapewnia to wygodę w korzystaniu z oferowanych rozwiązań – ułatwia m.in. składanie zamówień i ich realizację w przypadku różnego rodzaju paczkowych przesyłek krajowych, z bieżącą możliwością sprawdzenia ich statusu. Jako firma usługowa kładziemy duży nacisk na udoskonalanie i rozwijanie naszej oferty i stałe  dostosowanie jej do potrzeb rynku, a zwłaszcza rynku e-commerce ” – podkreśla Robert Sulich.

NOWE USŁUGI ONLINE

Pod adresem dhl.com.pl znajduje się przejrzysta i funkcjonalna witryna, na której klienci mają dostęp m.in. do e-narzędzi i aplikacji do zamawiania kuriera, mogą także przeczytać najważniejsze aktualności dotyczące DHL Parcel oraz zapoznać się z pełną ofertą firmy.

DHL Parcel Polska udostępnia bezpłatnie szereg usług szczególnie atrakcyjnych dla rynku e-commerce, w tym:

  • osobisty odbiór w punkcie DHL Parcelshop, jednego z kilkuset partnerskich punktów współpracujących z DHL Parcel, w których przesyłka może być odebrana w dowolnie wybranym przez odbiorcę czasie;
  • doręczenie do sąsiada, czyli pod adres alternatywny, wskazany przez odbiorcę, gdyby nie było go w domu w momencie przyjazdu kuriera;
  • powiadomienia e-mail/sms, za pomocą którego odbiorca otrzymuje informację o nadaniu przesyłki oraz o przewidywanym terminie jej doręczenia.

Omnichannel Retailing Forum odbędzie się 23 czerwca 2015 roku na stadionie warszawskiej Legii. Konferencja poświęcona jest transformacji od modelu handlu tradycyjnego do modelu omnichannel. W Forum weźmie udział około 300 osób. Największą grupę będą stanowić przedstawiciele zarządów sieci handlowych działających na polskim i europejskim rynku. Partnerem strategicznym jest SAP/Hybris.