sephora omnichannel retailing forum

Sephora jest jedną z marek, które będą uczestniczyć w czerwcowej edycji Omnichannel Retailing Forum 2015. Jakub Jasiński, E-commerce Local Leader z Sephora mówi redakcji Retailnet o tym, jak wdrażana jest strategia omnichannel w firmie, jakie korzyści odniosła Sephora z wprowadzenia modelu sprzedaży wielokanałowej oraz dlaczego będzie brać udział w Omnichannel Retailing Forum.

Jak Sephora realizuje strategię omnichannel? 

Omnichanel jest niezwykle ważny dla nas. Spójność, to nie tylko look and feel platformy zgodny z perfumeriami, ale także spójna polityka cenowa, asortymentowa i w dużym stopniu także promocyjna (poza nielicznymi promocjami specyficznymi dla danego kanału). Dodatkowo oferujemy narzędzie online umożliwiające sprawdzenie dostępności produktów w perfumeriach, z czego w 2014 skorzystało prawie 1 mln osób. Umożliwiamy również zwrot produktów zakupionych online w perfumeriach, co jest niezwykle ważne dla klientów.

Które elementy strategii omnichannel są dla Sephory najważniejsze?

Kluczowa jest spójność przekazu dla klienta, dobra komunikacja wewnatrz firmy i wiedza o obu kanałach. Zależy nam, żeby pracownicy perfumerii potrafili udzielić możliwie jak najwięcej informacji o e-sklepie, zachęcić do kupowania w nim. Z drugiej strony dla akcji i promocji możliwych do przeprowadzenia wyłącznie w perfumeriach stacjonarnych, chętnie przekierowujemy ruch z online do offline. Chcemy być platformą do wymiany informacji o branży piękna, niezależnie od kanału i miejsca, w którym Klient nas odwiedza.

Jak wyglądały początki Sephory na drodze sprzedaży wielokanałowej?

Uruchamiając e-sklep wiedzieliśmy, że klient online i offline to ta sama grupa osób. Zna naszą markę i oczekuje podobnie wysokich standardów obsługi  w obydwu kanałach. Podejście omnichannel było dla nas oczywiste od samego początku powstania e-sklepu.

Jakie korzyści odnieśliście Państwo z zastosowania modelu omnichannel?

Widzimy rosnący udział klientów dwukanałowych, którzy dokonują częstszych i wiekszych zakupów, niż klienci jednokanałowi. Dodatkowo klienci przychodzący do perfumerii są często bardzo dobrze przygotowani do wizyty, właśnie dzięki odwiedzeniu wcześniej e-sklepu. Dodatkowo, od momentu uruchomienia e-sklepu, m.in. dzięki narzędziu Google Trends, widzimy zwiększenie zainteresowanie marką Sephora i jej wyjątkowo szeroką ofertą produktów do make up, kąpiel, jak i pielęgnacji.

Będą Państwo uczestniczyć w Omnichannel Retailing Forum. W konferencji weźmie udział ponad 100 znanych sieci handlowych i marek. Czego oczekują Państwo od Omnichannel Retailing Forum?

Często kreatywne podejście w jednym biznesie inspiruje do stworzenia nowych rozwiązań przeniesionych na własne warunki biznesowe, dlatego wymianę doświadczeń i zapoznanie się ze specyfiką i wyzwaniami w innych branżach uważamy za cenne i wartościowe.

Omnichannel Retailing Forum to pierwsza w Polsce konferencja, która na jednej scenie zgromadzi ekspertów w dziedzinie omnichannel i praktyków zarządzania, którzy musieli zmierzyć się z wyzwaniem przeprowadzenia gruntownych zmian w swojej firmie. W Forum wezmą udział przedstawiciele ponad 100 sieci handlowych i marek. Celem konferencji jest znalezienie odpowiedzi na pytanie jak skutecznie przejść od modelu handlu tradycyjnego do modelu omnichannel.