Salon Lidia Kalita
Salon Lidia Kalita

Firma odzieżowa LK Designer Shops SA prowadząca sieć salonów pod marką Lidia Kalita uzyskała zgodę zarządu Giełdy Papierów Wartościowych na wprowadzenie akacji spółki na rynek NewConnect. W planach spółki jest pozyskanie kapitału na dalszy rozwój sieci sklepów własnych i franczyzowych.

Debiut na NewConnect

LK Designer Shops SA na NewConnect wprowadzi dwie serie akcji zwykłych na okaziciela po 160 429 sztuk każda. Wartość nominalna jednej akcji wyniesie 0,10 zł. Spółka będzie jedną z niewielu producentów odzieży notowanych na małym parkiecie GPW.

Przypomnijmy, firma LK Designer Shops SA na początku 2015 roku rozpoczęła rozmowy z inwestorami odnośnie pozyskania kapitału sięgającego ponad 3 mln zł. Zebrane z rynku środki zostaną przeznaczone na uruchomienie nowych butików, co pozwoli na dynamiczną ekspansję na rynku i spowoduje skokowy wzrost wyników finansowych.

LK Designer Shops to prywatna firma założona przez Lidię i Andrzeja Kalita. Specjalizuje się w projektowaniu oraz sprzedaży odzieży i dodatków dla kobiet powstających według autorskich koncepcji projektantki Lidii Kality – tej samej projektantki, która wykreowała i z sukcesem rozwinęła jednego z najważniejszych graczy na polskim rynku odzieżowym ostatniej dekady, damską markę odzieżową Simple Creative Products. Po odejściu z Simple projektantka postanowiła ponownie wykorzystać doświadczenie i szeroką znajomość rynku zakładając nową spółkę projektancką oraz stworzyć autorską markę odzieżową sygnowaną własnym nazwiskiem.

Sieci butików

Ubrania marki Lidia Kalita można kupić w siedmiu sklepach zlokalizowanych w Domu Mody Klif, Galerii Mokotów w Warszawie, Starym Browarze w Poznaniu, Silesia City Center w Katowicach, Tarasach Zamkowych w Lublinie, Factory Annopol oraz Centrum Handlowym Klif Gdynia. Sklepów należy szukać w sąsiedztwie najbardziej prestiżowych światowych marek takich jak: Gérard Darel, Karen Millen London, Furla, Garry Weber, Hexeline, Coccinelle, Guess Marciano, W. Kruk czy Swarovski. Zakupy można realizować także przez internet.

Marka jest obecna na rynku od początku 2014 r. i plasowana jest w segmencie premium. Logo marki od początku jest bardzo rozpoznawalne, bo kojarzone z samą projektantką sygnującą projekt własnym nazwiskiem. Kolekcje marki to oferta dla kobiet poszukujących unikalnego wzornictwa, solidnego krawiectwa i charakteryzujących się określonym poziomem zamożności oraz rozwiniętymi potrzebami w zakresie estetyki i jakości noszonej odzieży.

Oferta dla franczyzobiorców

Właściciel marki, firma LK Designer Shops została formalnie powołana w lipcu 2014 r. i znajduje się obecnie w fazie intensywnego rozwoju, opartym o budowę sieci sprzedaży detalicznej. Kluczowymi inwestycjami planowanymi na lata 2015-2017 jest otwieranie kolejnych sklepów własnych zlokalizowanych w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach w Polsce, umożliwiających dotarcie oferty do jak największej liczby klientek w całym kraju.

– Warto podkreślić wyjątkowo szybki rozwój naszej firmy. W okresie jednego roku powstała siedziba i showroom firmy, 5 salonów sprzedaży w centrach handlowych dużych miast oraz sklep internetowy. W zakresie formalno-prawnym spółka przeszła proces przekształceń z działalności gospodarczej poprzez spółkę z o.o. aż do spółki akcyjnej. W zakresie finansowym, spółka pozyskała finansowanie dłużne w postaci kredytów i pożyczek oraz obligacji, a obecnie prowadzi proces emisji akcji. Tak szybki rozwój spółki nie byłby możliwy bez połączenia doświadczenia, wiedzy i umiejętności członków zarządu we wszystkich kluczowych dziedzinach działalności oraz doświadczonych pracowników współpracujących z projektantką od wielu lat – mówi Andrzej Kalita, prezes zarządu LK Designer Shops SA.

Poza otwieraniem sklepów własnych spółka zamierza intensywnie rozwijać sieć sprzedaży w oparciu o system franchisingu. Zarząd spółki upatruje duże szanse na rozszerzanie sieci sprzedaży detalicznej o kolejne butiki pod szyldem Lidia Kalita wchodząc we współpracę z franczyzobiorcami.

Zgodnie z przyjętą przez władze spółki strategią planowane jest sukcesywne otwieranie kolejnych sklepów własnych i franczyzowych, tak, aby do końca 2017 r. Spółka mogła efektywnie zarządzać łącznie 12 sklepami własnymi oraz rozpocząć współpracę z 12 franczyzobiorcami.