mcdonalds beacony e-commerce

Amerykańska marka stawia na uspójnienie komunikacji marketingowej i zbudowanie bliższych relacji z konsumentami. Pomóc ma w tym nowa platforma komunikacyjna #mamsmakanamaka.

“Nowa platforma komunikacyjna, jej charakter i wykorzystywane narzędzia to efekt wielu miesięcy obserwacji potrzeb naszych konsumentów. Chcemy wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom i wzmocnić nasze relacje. Właśnie dlatego w komunikacji skupiliśmy się przede wszystkim na ludziach i ich emocjach” – mówi Krzysztof Kłapa, Dyrektor ds. Komunikacji McDonald’s Polska.

Promocja w social mediach

Kampania jest prowadzona wielowymiarowo. Jednym z jej kluczowych elementów są szeroko zakrojone działania w social media, które zostały spięte oficjalnym hashtagiem kampanii #mamsmakanamaka.

Aby zbliżyć się do swoich fanów McDonald’s uruchomił nową płaszczyznę komunikacji – profil „mamsmakanamaka” na Instagramie. Dzięki oficjalnemu hashtagowi wielbiciele marki mogą wyrazić siebie i swój „smak na maka”. Kolejnym ważnym narzędziem komunikacji jest dedykowana strona internetowa mamsmakanamaka.mcdonalds.pl.

mcdonalds social media ecommerce

Beacony i aplikacja lojalnościowa

Nie tylko w Polsce McDonald’s stara się dotrzeć do współczesnych, mobilnych konsumentów. Przykład? W 15 kawiarniach McDonald’s w Istambule przeprowadzono dwie kampanie promocyjne przy użyciu beaconów i mobilnej aplikacji lojalnościowej. Efektem był wzrost współczynnika konwersji o 20%.

Głównym założeniem pierwszego projektu było wypromowanie nowej linii napojów kawowych w McDonald’s, takich jak imbirowa mocha, kokosowa latte oraz chai tea latte. Na przestrzeni 6 tygodni przeprowadzono dwie kampanie we współpracy z firmą Kontakt.io, odpowiedzialną za technologię beaconów. 30% konsumentów, którzy otrzymali informację na temat promocji, skorzystało z niej więcej niż jeden raz.

“Kanał mobile jest kluczowy w komunikacji z klientami, ale ważne jest, by nie spamować użytkowników smartfonów, ale przesyłać im stosowne wiadomości” – powiedział Nedim Bali, manager ds. marketingu w McDonald’s Turcja.

McDonald’s wykorzystał mobilną aplikację lojalnościową “Shopping Genie,” opracowaną przez dewelopera 10xZone. Za każdym razem, gdy posiadacz aplikacji znalazł się w pobliżu kawiarni, otrzymywał powiadomienie o ofercie specjalnej. Podczas pierwszej kampanii promocyjnej, klienci McDonald’s mogli otrzymać jeden z trzech nowych napojów McDonald’s bezpłatnie, przy zakupie dowolnej kawy. Dodatkowo, aplikacja umożliwiała przesyłanie spersonalizowanych ofert promocyjnych w oparciu o polubione wcześniej produkty.

McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie działa w Polsce 357 restauracji McDonald’s, które zatrudniają ponad 17 000 osób. 229 z nich to obiekty prowadzone przez 62 licencjobiorców, niezależnych przedsiębiorców działających na podstawie umowy franczyzy z McDonald’s.