Outlet Toruń skomercjalizowany w 40 proc.

Outlet Toruń

Outlet Toruń

Tylko w ostatnim czasie umowy najmu powierzchni handlowej w realizowanym Outlet Toruń podpisały takie marki jak: Puma, Adidas, Reebok, Lavard, Kubenz, Bialcon i Dajar. Komercjalizacją inwestycji zajmuje się The Blue Ocean Investment Group (BOIG), a inwestorem przedsięwzięcia jest spółka Karawela.

Outlet Toruń to kompleks handlowy powstający przy głównej drodze wyjazdowej z Torunia w kierunki Bydgoszczy – Szosie Bydgoskiej oraz w sąsiedztwie Castoramy i dużego stadionu żużlowego Motoareny Toruń. Po wybudowaniu, Outlet Toruń, stanie się częścią obszernego kompleksu zakupowego złożonego z salonów meblarskich, centrum handlowo-wystawienniczego, sklepów typu convenience shopping center, stacji benzynowej i restauracji typu fast-food.

Funkcje rekreacyjno – rozrywkowe

Dodatkowo, planowane jest wzbogacenie inwestycji o funkcje rekreacyjno – rozrywkowe m.in. skate park oraz boiska do gier zespołowych.

– Dokładnie określiliśmy strategię rozwoju projektu, dzięki czemu wiemy jak wykorzystać potencjał całego terenu, na którym realizowane jest przedsięwzięcie. Dodatkowe funkcje rekreacyjne, które planujemy zrealizować na parkingu przed centrum dodadzą inwestycji atrakcyjności i wyjątkowego charakteru – mówi Sebastian Bogusz, dyrektor zarządzający, Outlet Toruń.

Propozycja kompleksu zakupowego złożonego z szerokiej, zróżnicowanej oferty: centrum handlowo-wystawienniczego, outletu, salonu meblarskiego, wzbogaconego o funkcje rozrywkowe i sportowe, jak podkreśla zarząd obiektu, przyciąga najemców.

– Zdecydowaliśmy się otworzyć nasz salon w Outlecie Toruń ze względu na unikalny koncept: połączenie w jednym miejscu wielu formatów handlowych wraz z centrum rekreacyjno – sportowym pozwoli uzyskać wzajemną synergię obiektów – uważa Jarosław Pacałowski, właściciel salonu Puma.

Atutem tego projektu jest też lokalizacja – sąsiedztwo dróg wyjazdowych z miasta zapewni sprawny dojazd do obiektu. Outlet Toruń, jako pierwsze centrum wyprzedażowe w liczącym ponad 2 mln mieszkańców województwie kujawsko-pomorskim, jest atrakcyjnym kanałem sprzedaży dla wielu sieci handlowych, które podkreślają duże zapotrzebowanie na tego typu inwestycję w regionie:

– Marka Dajar z sukcesem rozwija się w formacie outletowym, a Outlet Toruń będące pierwszym centrum wyprzedażowym w województwie kujawsko-pomorskim jest dla nas idealną lokalizacją do dalszego budowania naszej sieci sprzedaży – przyznaje Anna Kudzia, dyrektor sieci detalicznej Dajar Home&Garden.

13 tys. mkw. GLA

Inwestorem przedsięwzięcia jest Karawela sp. z o.o., która zrealizuje projekt etapowo – w pierwszej fazie powstanie Outlet Toruń (13 tys. mkw. GLA – w dwóch fazach) oraz znany na rynku salon meblowy, a w kolejnym etapie park handlowy ( około 10 tys. mkw. GLA). Następnie na pozostałych kilkunastu tysiącach powierzchni powstaną m.in. salony wnętrzarskie i meblowe, stacja benzynowa, centrum wystawiennicze oraz około 1,2 tys. miejsc parkingowych. Zakończenie pierwszego etapu projektu planowane jest na drugą połowę 2016 roku.

Usytuowanie Outletu Toruń tuż przy jednej z głównych dróg wyjazdowych z miasta w kierunku Bydgoszczy – Szosie Bydgoskiej – zapewni sprawny dostęp do obiektu klientom przybywającym do Torunia zarówno od strony Bydgoszczy, jak i Inowrocławia i Włocławka. Województwo kujawsko-pomorskie to region, w którym dynamicznie rozwija się 5 dużych miast: Toruń, Bydgoszcz, Inowrocław, Włocławek i Grudziądz; łącznie zamieszkuje je ponad 2 mln mieszkańców.

– W minionym roku rozmawialiśmy z wieloma sieciami handlowymi, zarówno polskimi, jak i międzynarodowymi, i wiemy, że realizacja inwestycji w tej lokalizacji ma wielki potencjał. Największa liczba klientów odwiedza centra wyprzedażowe w weekendy, a poszerzenie inwestycji o retail park będzie gwarancją większej odwiedzalności w pozostałe dni tygodnia. Będzie to korzystne zarówno dla najemców retail parkowych, jak i dla outletu, a w konsekwencji pozwoli wszystkim wygenerować wyższe obroty. O ile bliskość regularnych sklepów z ofertą odzieżową stanowiłaby w przypadku outletu problem, to stworzenie synergii pomiędzy dwoma konceptami handlowymi – outletem i retail parkiem – pozwoli wygenerować nową jakość na rynku obiektów komercyjnych – mówi Tomasz Rydlewski, wiceprezesa BOIG.

– Z obecności outletów korzystają klienci, którzy nie chcą rezygnować z towarów wysokiej jakości i kupują je w niższej cenie. Taki kanał sprzedaży chętnie wykorzystują też firmy odzieżowe sprzedające w ten sposób nadwyżki produkcji. Zamiast kosztownego magazynowania końcówek serii, zaległy towar trafia do outletów, gdzie oferowany jest w niższej cenie. Co więcej, stawki za wynajęcie powierzchni handlowej w outlecie są zazwyczaj niższe od wynajmu lokalu w tradycyjnej galerii handlowej, a najemcy często osiągają w nich dużo lepsze obroty w niż w innych, regularnych centrach handlowych. To wszystko wpływa na rozwój tego formatu handlowego oraz systematyczny wzrost jego udziału w rynku, co w konsekwencji prowadzi do zainteresowania deweloperów budową nowych centrów wyprzedażowych – podsumowuje Rydlewski.

Reklama

Galeria Jurajska