chiny ecommerce raport (1)

Marka Oysho, która należy do Grupy Inditex, światowego giganta branży odzieżowej, otworzyła sklep internetowy w Chinach. Mieści się on na portalu T-Mall, największej chińskiej internetowej platformie handlowej.

Tmall.com to jedna z głównych platform sprzedaży internetowej, należąca do chińskiego giganta Alibaba.com. Według danych dostępnych na stronie internetowej, z platformy korzysta ponad 400 milionów nabywców oraz 50 000 sklepów, w których prowadzona jest sprzedaż produktów 70 000 marek.

Na stronie Oysho.tmall.com można znaleźć poszczególne kategorie marki: bieliznę, gymwear, sleepwear, beachwear, dodatki i obuwie.

OYSHO PODBIJA CHIŃSKI E-COMMERCE

Marka Oysho jest obecna na chińskim rynku od 2011 roku. Aktualnie dysponuje siecią 50 sklepów w 38 miastach tego azjatyckiego kraju. Na całym świecie sieć prowadzi ponad 580 sklepów w 42 krajach, również w Polsce.

Oysho.tmall.com to kolejny duży krok w kierunku ekspansji e-commerce, gdyż strona www.oysho.com jest już dostępna w 15 krajach, a we wrześniu tego roku Oysho otworzy swój własny sklep dla klientów z Chin, dokonując inauguracji witryny o adresie www.oysho.cn.

W ten sposób Oysho dołączyło do grona innych marek Grupy Inditex takich jak Zara, Stradivarius, Bershka czy Pull&Bear, które już prowadzą sprzedaż swoich produktów na platformie Tmall.com.

WSZYSTKIE MARKI W OMNICHANNEL

O ekspansji hiszpańskiego giganta na chiński rynek mówi się już od pewnego czasu. W połowie stycznia 2015 roku prezes Inditexu Pablo Isla złożył wizytę chińskiemu ministrowi ds. handlu, Zhongowi Shan. Spotkanie odbyło się w Pekinie. Pablo Isla oficjalnie potwierdził, że chiński rynek jest dla hiszpańskiego koncernu jednym z priorytetów biznesowych i odgrywa coraz większą rolę w zwiększaniu sprzedaży.

Pablo Isla zapowiedział jednocześnie, że Inditex planuje wdrożyć na chińskim rynku zintegrowany model sprzedaży omnichannel dla wszystkich swoich marek. Obecnie grupa posiada na terenie Chin ok 500 salonów sprzedaży i jest obecna w 60 miastach.

Sprzedaż internetowa należącej do Inditexu marki Zara na rynku chińskim również stale rośnie. Odbywa się ona za pośrednictwem należącej do koncernu Alibaba platformy sprzedażowej Tmall.

DZIESIĘĆ LAT ZARY W CHINACH

Inditex rozpoczął działalność na terenie Chin w 2004 roku, otwierając salon sprzedaży Zary w Hong Kongu, a następnie w Szanghaju w 2006 roku i Pekinie w 2007 roku. Obecnie na rynku Chińskim funkcjonuje 157 sklepów tej marki.

W grudniu 2014 roku uruchomiono salon Zary w Szanghaju, przy najbardziej ruchliwej i prestiżowej ulicy Nanjing. Nowy sklep zajmuje ponad 2000 mkw powierzchni handlowej, rozłożonej na czterech piętrach. Można tam znaleźć wszystkie kolekcje Zary: dla mężczyzn, kobiet i dzieci.

W Pekinie Inditex prowadzi również sklepy marek: Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho oraz Zara Home. Sklepy znajdują się w największych centrach handlowych stolicy Chin oraz na najbardziej ruchliwych ulicach handlowych, takich jak Quianmen (w dzielnicy Chongwen) czy aleja Wang Fujing (w dzielnicy Dongcheng).

Inditex to firma odzieżowa pochodząca z Hiszpanii. Posiada 6570 sklepów w 88 krajach. Flagową marka Inditexu jest Zara, której pierwszy sklep powstał w 1975 roku. Pozostałe marki to Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home, Massimo Dutti oraz Uterqüe.

Tekst pochodzi z portalu Evigo.pl