argos sainsbury cyfrowe sklepy omnichannel

Argos, brytyjska sieć oferującej artykuły gospodarstwa domowego i wyposażenia mieszkań, zamierza otworzyć 10 w pełni cyfrowych sklepów, które będą mieściły się w supermarketach sieci Sainsbury’s. Dwa z nich zostały już otwarte.

Współpraca z Sainsbury’s, drugą co do wielkości siecią supermarketów spożywczych na Wyspach, jest kolejnym etapem realizacji przez Argos strategii omnichannel – czyli umożliwieniu klientom dokonania wygodnych i bezproblemowych zakupów w różnych kanałach dystrybucji.

“Nowy format sklepów, pomimo niewielkiej powierzchni sprzedaży, pozwala zaoferować naszym klientom ok. 20 tys. produktów, które mogą im być dostarczone w ciągu kilku godzin. To wygodne rozwiązanie, które dodatkowo nie wymaga z naszej strony dużych inwestycji” – komentuje John Walden, szef Home Retail Group, właściciela sieci Argoos i Homebase.

Cyfrowe sklepy z click and collect

“To korzystne rozwiązanie dla obu stron. Najbardziej skorzystają jednak klienci, którzy w lokalnym supermarkecie w szybki i wygodny sposób będą mogli kupić coś z szerokiego portfolio produktów sieci Argos” – uważa Mike Coupe, prezes Sainsbury’s.

Nowe, cyfrowe sklepy Argos będą miały od 100 do 500 mkw. powierzchni sprzedaży. Pomimo niewielkich rozmiarów w ich ofercie znajdzie się ponad 20 tys. produktów. Klienci, za pomocą znajdujących się w sklepie tabletów, będą mogli od razu kupić interesujące ich produkty, albo złożyć internetową rezerwację. W takim wypadku towar będzie można odebrać po kilku godzinach, albo w innym, dogodnym terminie. Wszystkie zamówienia złożone do godziny 13, będą do odebrania jeszcze tego samego dnia, po 16.

W sklepach nowego formatu będzie można także przejrzeć pełne portfolio produktów (ok. 40 tys.) znajdujących się w ofercie Argos. Co więcej, klient będzie mógł zamówić dowolny produkt, który następnie zostanie dostarczony mu do domu lub pod inny wskazany adres.

Omnichannelowy sukces

Argos od lat inwestuje w rozwój sprzedaży wielokanałowej. Posiada sieć ok. 740 sklepów stacjonarnych, które odwiedza rocznie ok. 130 milionów klientów. Prowadzi również sprzedaż internetową. Sklep online sieci Argos ma 430 milionów odsłon rocznie.

Inwestycje w rozwój sprzedaży wielokanałowej przynoszą wymierne rezultaty. W I półroczu 2014 roku, 22% obrotów zostało osiągniętych dzięki zakupom dokonanym za pośrednictwem urządzeń mobilnych. To wzrost o 45% w porównaniu do analogicznego okresu w 2013 roku. Łącznie sprzedaż online odpowiada już za 43% całości obrotów sieci.