Carrefour testuje oświetlenie Philips, ułatwiające lokalizację produktów

philips inteligentne oswietlenie

Francuski market Carrefour w Lille prowadzi obecnie próby połączenia systemu oświetleniowego LED z Indoor Positioning. Dotychczasowe oświetlenie zostało zastąpione przez energooszczędny system LED, który wykorzystuje światło do transmitowania sygnału lokalizującego smartfony kupujących.

Konkretne lampy wysyłają unikalny kod, dzięki któremu jest możliwa komunikacja z aplikacją mobilną. Światło wyzwala działanie aplikacji mobilnej, która informuje klientów o ich położeniu w sklepie oraz udostępnia funkcje takie jak nawigacja oraz lokalizacja interesujących ofert. Oddziaływanie światła na smartfony przypomina działanie systemu GPS, tyle tylko, że umożliwia korzystanie z funkcji wewnątrz budynków.

“Wciąż poszukujemy innowacji, aby ułatwić klientom nawigację w obrębie sklepów,” wyjaśnił dyrektor Carrefour Celine Martin. “Dzięki aplikacji, która współpracuje z technologią Philips, jesteśmy w stanie wyposażyć naszych klientów w nową usługę, umożliwiającą im szybkie wyszukanie i zlokalizowanie wybranych promocji lub wykrycie wszystkich promocji, które znajdują się w ich pobliżu,” dodał Martin.

Technologia VLC

Nowa aplikacja połączona z geolokalizacją otwiera przed klientami niedostępne wcześniej możliwości, jak zwiększenie interaktywności i spersonalizowanie doświadczenia zakupowego.

Technologia VLC (Visible Light Communication) firmy Philips ułatwia nie tylko nawigowanie, ale także pomaga w orientacji w przestrzeni. Każdy ruch posiadacza smartfona z otwartą aplikacją mobilną jest odczytywany i korygowany w czasie rzeczywistym na mapie sklepu, wyświetlanej na ekranie telefonu. Zapewnia to dużą dokładność w lokalizowaniu promocyjnych ofert.

Za pomocą aplikacji mobilnej Carrefour’a klienci mogą przygotować w domu listę zakupów, a następnie szybko znaleźć konkretne produkty na półkach sklepowych. Podczas opracowywania listy, klienci mają szybki dostęp do informacji takich jak cena i waga produktu, a będąc w sklepie mogą posługiwać się smartfonem, by zaprowadził ich w miejsce, w którym te produkty się znajdują.

Supermarkety PLUS

Holenderska sieć supermarketów PLUS odnotowała, że od czasu wymiany oświetlenia klienci spędzają w jej sklepach o 8% więcej czasu, obierając różne trasy, co ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż. W efekcie przeciętna wartość koszyka wzrosła o 5,5%. Rozwiązania LED Philips przynoszą także wymierne oszczędności dzięki zmniejszeniu zużycia energii elektrycznej nawet do 75% w porównaniu do konwencjonalnych technologii oświetleniowych.

Tekst pochodzi z portalu Evigo.pl.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016