paysafecard platnosci internetowe ecommerce

Jednym z istotnych elementów e-sklepu jest sprawdzony, pewny, bezpieczny i stabilny system płatności internetowych. Operator powinien niczym dobry krawiec – dostarczyć rozwiązanie uszyte na miarę, dostosowane do potencjału serwisu internetowego.

Dobry system płatności ma za zadanie: przyspieszyć, uatrakcyjnić, uprościć, zabezpieczyć i zautomatyzować proces płatności – pozwolić by każdy klient chcący dokonać zakupu znalazł metodę płatności, która spełni jego oczekiwania ( przelewy bankowe, karty płatnicze, systemy ratalne, płatności odroczone) bez względu na to, z jakiego urządzenia korzysta (komputer osobisty, laptop, tablet, telefon komórkowy).

Chcąc wybrać najlepszą możliwą bramkę płatniczą powinniśmy analizować oferty providerów pod kątem kilku kluczowych aspektów.

1. Bezpieczeństwo danych

O ile zabezpieczenia operatora płatności związane z procedowaniem transakcji muszą spełniać najwyższe standardy, o tyle właściciel sklepu internetowego przed wyborem systemu płatności musi sobie zadać pytanie „co dzieje się z danymi klientów korzystających z mojej platformy?”. Bardzo ważne jest, aby sklep internetowy miał pewność, iż żadne z danych jego klientów powierzane operatorowi nie są przekazywane podmiotom trzecim lub wykorzystywane w celach marketingowych – może mieć to bezpośredni wpływ na powstrzymanie ewentualnego odpływu lojalnych klientów, oraz utrzymanie lub wzrost konwersji na dotychczasowym poziomie

2. Ilość dostępnych metod płatności i najnowocześniejsze narzędzia płatnicze

Jeżeli zaczynamy swoją przygodę z e-handlem i udostępniamy zaledwie najprostsze, najpopularniejsze metody płatności – nie zamykajmy się na przyszłość, bowiem wraz z rozwojem oferty naszego sklepu, pozyskaniem kolejnych klientów może się okazać, że udostępniony wachlarz kanałów płatniczych jest niewystarczający. Jeżeli mamy już doświadczenie, znamy naszych klientów pozwólmy im korzystać z elastycznych i nowoczesnych narzędzi:

Jacek Kinecki przelewy24 ecommerce
Jacek Kinecki, Sales Manager w Przelewy24

– płatności rekurencyjnych dla przelewów bankowych i kart płatniczych w sytuacji, gdy udostępniamy abonamenty czy płatne subskrypcje;

–  One Click dla płatności kartowych jeżeli posiadamy lojalnych klientów, regularnie kupujących w naszym serwie. Co ważne szukajmy rozwiązania możliwie najprostszego, nie obciążającego klienta zbyt wieloma krokami, które musi przejść w procesie płatności. Najlepszy rozwiązaniem jest „white label”, czyli umieszczenie formatki bezpośrednio w sklepie bez konieczności zakładanie kolejnego konta u operatora.

– możliwie jak największa ilości udostępnianych banków. Należy pamiętać, że nawet klienci z małych miejscowości, mający swoje konta w lokalnych bankach również będą chcieli zapłacić wygodnie za zakupione produkty. Dlatego umożliwiając płatności automatyczne nawet z małych banków spółdzielczych, można się spodziewać nawet kilkunasto-procentowego wzrostu konwersji.

3. Elastyczność, innowacyjność operatora, oraz otwartość na potrzeby sklepu

e-Sklepy muszą zacząć zastanawiać się nad kierunkami rozwoju swojego biznesu. Przy obecnym trendzie wskazującym na znaczny wzrost wartości rynku mobilnego, naturalnym wydaje się krok w kierunku mobilnych wersji sklepów, lub aplikacji umożliwiających dokonanie zakupu z urządzenia, które klient trzyma w przysłowiowej kieszeni. Dlatego myśląc o rozwoju swojego biznesu nie można pominąć również tej kwestii, a operator powinien być gotowy na dostarczenie nam gotowych do zaimplementowania w naszej aplikacji bibliotek.

Warto również zastanowić się czy w przyszłości nasz sklep nie zacznie oferować swoich produktów klientom w innych krajach. Dlatego należy zwrócić uwagę na umożliwienie płatności takim klientom w ich własnych walutach w jak najprostszy i przejrzysty sposób. Przydatnym rozwiązaniem jest usługa DCC (Dynamic Currency Conversion) – usługa dynamicznej wymiany walut daje posiadaczowi karty zagranicznej możliwość wyboru waluty transakcji podczas płacenia kartą za produkty i usługi. Z tytułu tego rodzaju płatności merchant otrzymuje bonus – zwrot 1% wartości transakcji, co w znacznym stopniu wpływa na obniżkę opłat ponoszonych na rzecz operatora płatności.

Atutem są również systemy ratalne online oraz płatności odroczone. Udostępniane przez operatora systemy to innowacyjne, całkowicie internetowe rozwiązania, pozwalające płacącemu zrealizować transakcję – wliczając w to uzyskanie kredytu lub pożyczki w 15 minut bez wychodzenia z domu i realizowania jakichkolwiek dodatkowych formalności.

Niedocenianym rozwiązaniem jest funkcja wysyłająca klientom wiadomość z linkiem do płatności, chwilę po porzuceniu panelu transakcyjnego (np. brak środków na koncie, wybór nieodpowiedniego banku). Takie przypomnienie pozwala na ponowne wygenerowanie płatności bez ponownego przechodzenia przez proces zakupowy, znacznie podnosząc konwersję.

4. Obsługa posprzedażowa

Bardzo przydatny będzie dostępny oraz chętny do pomocy dział IT danego operatora. Podczas wdrożenia może się okazać iż skorzystanie z jego pomocy pomoże nam mocno ograniczyć koszty związanie z uruchomieniem serwisu, a w niektórych przypadkach zniwelować ja do zera.

Operator płatności powinien być również gotowy na przejęcie części procesu reklamacyjnego. Jeśli klient popełni jakikolwiek błąd przy transakcji lub w ogóle się z niej wycofa, dział obsługi klienta, dostępny przez 7 dni w tygodniu, powinien przejąć na siebie ciężar każdej reklamacji kierowanej do niego. Dlatego warto przed podpisaniem umowy sprawdzić możliwość chociażby dodzwonienia się do takiego działu i zweryfikować szybkość reakcji na wskazany problem.

Współczesne systemy płatności skierowane są dla każdej branży – bez ograniczeń terytorialnych czy systemowych. Poza rozbudowaną integracją dla największych sklepów online w Europie, operator płatności musi oferować gotowe, bardzo intuicyjne rozwiązania pozwalające prowadzić skuteczną sprzedaż bezpośrednio z każdego miejsca, z bloga czy nawet facebooka, bez zbędnych nakładów finansowych. Pamiętajmy, iż każdy kanał sprzedaży wpływa na ostateczny wynik finansowy, a operator zawsze powinien być otwarty na każde nowe potrzeby merchantów i być o krok przed nadchodzącymi trendami.

Autorem tekstu jest Jacek Kinecki, Sales Manager w Przelewy24, ekspert Izby Gospodarki Elektronicznej.

Izba Gospodarki Elektronicznej reprezentuje i wspiera interesy firm związanych z rynkiem  gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w e-Izbie.