Firma Wojas konsekwentnie dąży do modelu omnichannel

wojas omnichannel forum

Wojas, jeden z największych polskich producentów obuwia, systematycznie rozwija strategię sprzedaży w modelu omnichannel. Posiada własny sklep internetowy, prowadzi sprzedaż internetową za pośrednictwem platformy handlowej Allegro, zamierza wprowadzić także w swoich salonach technologię beacon.

Firma Wojas będzie uczestnikiem Omnichannel Retailing Forum, pierwszej w Polsce konferencji, która na jednej scenie zgromadzi ekspertów w dziedzinie omnichannel i praktyków zarządzania reprezentujących ponad 100 sieci handlowych i marek.

SPERSONALIZOWANA OFERTA I PRZEKAZ MARKETINGOWY

Dla Michała Wojasa, managera ds. rozwoju w firmie Wojas, strategia omnichannel oznacza przede wszystkim użycie wielu zintegrowanych kanałów sprzedaży w celu dotarcia do klienta.

“W obecnych czasach jesteśmy zasypywani mnogością maili i reklam w innych formach, przez co 90% materiałów reklamowych jest przez nas, konsumentów ignorowana. Odpowiednie stosowanie omnichannel ma więc za zadanie dotarcie do konkretnego klienta o danym profilu, wykreowanie konkretnych potrzeb czy odczuć, co powinno zakończyć się transakcją z korzyścią dla obu stron. Taka skonkretyzowana oferta jest dużo bardziej efektywna od reklam nakierowanych do ogólu klientów” – tłumaczy w rozmowie z Evigo Michał Wojas.

Druga strona omnichannel to odpowiednie zarządzanie informacją wewnątrz przedsiębiorstwa. Przykładem może być obsługa klienta.

“Pracownicy firmy powinni znać całą historię kontaktu klienta z firmą. Wtedy możemy efektywnie zarządzać daną sprawą, co w efekcie przekłada się na budowanie trwałej więzi z klientami. Warto jednak zauważyć, że poprzez nagminne stosowanie rozwiązań badających zachowania klientów możemy osiągnąć efekt przeciwny od zamierzonego. Poprzez stosowanie sztucznej inteligencji jesteśmy w stanie powiedzieć więcej o naszych klientach, niż oni sami o sobie. Uważam, że nie jest to do końca w porządku. Konsumenci mogą czuć się w pewien sposób osaczeni. W efekcie może to doprowadzić do sytuacji, w której tak jak teraz bronimy się przed spamem, tak wkrótce będziemy blokować wszelkiego rodzaju aplikacje, strony, etc. Przykładem tego mogą być profile na facebooku, które oferując kod lub rabat w zamian oczekują publikacji ich postów podczas gdy powinno to być jedynie dobrą wolą klienta. Domeną internetu jest anonimowość. Im bardziej ją naruszamy, tym bardziej przerażamy naszych odbiorców” – uważa Michał Wojas.

WOJAS REALIZUJE STRATEGIĘ OMNICHANNEL

Firma Wojas konsekwentnie dąży do modelu omnichannel.  “Do tej pory rozbudowaliśmy nasz sklep internetowy, który przez ostatnie miesiące notuje bardzo duże wzrosty sprzedaży, rozpoczęliśmy współpracę z Allegro oraz zwiększyliśmy nakłady na marketing dyskretny.  Na najbliższy czas priorytetem jest dla nas zmiana systemu ERP, który będzie ogromnym wsparciem dla całej sprzedaży. Dzięki temu będziemy mogli efektywniej  zarządzać bazą stałych klientów w programie Wojas Premium Club i Wojas Klub SMS. Szczególnie dotyczy to bazy aktywnych klientów oraz lepszego dopasowania się do ich preferencji zakupowych. Ponadto, coraz bliżej przyglądamy się rozwiązaniom typu beacon. Pracujemy również nad poszerzeniem współpracy z innymi portalami modowymi, działającymi w formule sprzedaży aukcyjnej. Kolejnym krokiem, tutaj także liczymy na nowy ERP, będzie zintegrowane zarządzanie kanałami sprzedaży. Wtedy osiągniemy pełnię omnichannel” – opowiada Michał Wojas.

UCZESTNICTWO W OMNICHANNEL RETAILING FORUM

Michał Wojas wyjaśnia również, dlaczego zdecydował się na udział w Omnichannel Retailing Forum.

“Przede wszystkim jest to okazja do zobaczenia jak inne firmy rozumieją filozofię omnichannel, jak ją stosują i które kanały są najbardziej efektywne. Takie spotkania mają wielką wartość dodaną, gdyż poprzez obecność większości sieci detalicznych działających w Polsce, jest szansa na wypracowanie odpowiedniej polityki omnichannel – korzystnej dla firmy i nie obciążającej zbytnio klienta. Marketing w moim odczuciu powinien przede wszystkim budzić pozytywne emocje, a nie wywoływać niechęć lub obojętność. Dlatego mam nadzieję, że  podczas Forum pogłębię swoją wiedzę na temat najbardziej efektywnych metod wspierania procesu sprzedaży, pozyskiwania i budowania relacji z klientami zarówno w obszarze sprzedaży stacjonarnej jak i w kanałach online” – podkreśla Michał Wojas

Założona w 1990 roku firma Wojas (od 2007 roku spółka akcyjna) to jeden z największych polskich producentów obuwia. W ofercie spółki znajduje się eleganckie skórzane obuwie damskie i męskie, modele młodzieżowe oraz obuwie trekkingowe. Ofertę uzupełnia galanteria skórzana – torebki, teczki i paski. Ponad 20% produkcji kierowanej jest na eksport.

Firma Wojas dysponuje siecią poand 170 salonów, przede wszystkim w Polsce, ale również na Słowacji i w Czechach. Firma produkuje kilkaset tysięcy par obuwia rocznie.

Omnichannel Retailing Forum odbędzie się 23 czerwca 2015 roku na stadionie warszawskiej Legii. Konferencja poświęcona jest transformacji od modelu handlu tradycyjnego do modelu omnichannel. W Forum weźmie udział około 300 osób. Największą grupę będą stanowić przedstawiciele zarządów sieci handlowych działających na polskim i europejskim rynku. Partnerem strategicznym jest SAP/Hybris.

Reklama

Galeria Jurajska