ECE o planach rozwoju portfela centrów handlowych

Zielone Arkady w Bydgoszczy

Zielone Arkady w Bydgoszczy

– W strategii, filozofii spółki ECE jest nabywanie i zarządzanie centrami handlowymi, które odgrywają rolę kluczowych, śródmiejskich galerii, lub – jak w przypadku Silesia City Center – są zlokalizowane w dużej satelickiej aglomeracji – mówi redakcji Retailnet Rafał Pruba, dyrektor Działu Najmu ECE Projektmanagement Polska.

ECE Projektmanagement Polska po raz drugi organizuje konferencję Polish Retail Day, która odbędzie się 2 czerwca br. w Arkadach Kubickiego w Warszawie. W spotkaniu weźmie udział około 250 przedstawicieli sieci handlowych współpracujących i prowadzących sklepy w centrach handlowych należących do spółki.

Zielone Arkady

Na ECE Polish Retail Day 2015 spółka przede wszystkim skoncentruje się na trzech centrach handlowych: Zielone Arkady w Bydgoszczy, Silesia City Center w Katowicach i Poznań City Center.

– Realizowane przez ECE centrum handlowe Zielone Arkady w Bydgoszczy zostanie otwarte 4 listopada 2015 roku. Komercjalizacja obiektu jest na bardzo zaawansowanym etapie i osiągnęła poziom 75 proc. Podpisaliśmy umowy z wszystkimi anchorami działającymi na polskim rynku, jak LPP, Inditex. Ponadto cały czas prowadzimy rozmowy z kolejnymi najemcami. Możemy potwierdzić, że w obiekcie zostanie otwarty sklep TK Maxx, Saturn i wiele innych marek – mówi Rafał Pruba.

Zielone Arkady to obiekt o powierzchni 51 tys. mkw., w którym znajdzie się oferta ponad 200 sklepów. Centrum położone jest przy dwóch arteriach, niedaleko znajdują się przystanki autobusowe i tramwajowe. Klienci przyjeżdżający do centrum samochodem będą mieli do dyspozycji około 1,2 tys. miejsc parkingowych. Do Zielonych Arkad będzie można także wygodnie dotrzeć piechotą: zajmie to tylko 5 minut spacerem od historycznego centrum Bydgoszczy. – To będzie największe centrum handlowe nie tylko w Bydgoszczy, ale również w całym regionie kujawsko-pomorskim. Ponadto projekt wyróżnia się bardzo ciekawą architekturą – podkreśla Rafal Pruba.

Najbardziej wyróżniającą się cechą architektoniczną będzie zachodnie wejście do Zielonych Arkad. Odwiedzający będą wchodzić do budynku przez hol o wysokości prawie 30 metrów, w kształcie wznoszącego się kryształu. Zalany światłem food court będzie znajdować się w części budynku, w której przeważają duże elementy szklane. Klienci będą mieli do dyspozycji ponad 400 miejsc w około dziesięciu restauracjach. „Atrium” przy południowym wejściu do Zielonych Arkad jest atrakcją architektoniczną wnętrza. Wyglądem przypomina teatr z lożami i stanowiskami na trzech poziomach umieszczonymi wokół znajdującej się na pierwszym piętrze dużej przestrzeni przeznaczonej do organizowania imprez promocyjnych i przedstawień. Jednocześnie będzie stanowić centralne połączenie wewnątrz centrum, gdzie będą przecinać się galerie handlowe na każdym piętrze. Duża rzeźba świetlna na suficie składająca się z 1 tys. lamp dostarczy wyjątkowych wrażeń wizualnych.

Silesia City Center

– Poza Bydgoszczą zaprezentujemy centrum handlowe Silesia City Center w Katowicach, którym zarządzamy od półtora roku. Obecnie prowadzimy rekomercjalizację obiektu w związku z kończącymi się 10-letnimi umowami najmu. Planujemy gruntowne przedefiniowanie tennat mixu. Najemcy w Silesia City Center będą w większym stopniu rozmieszczeni tematycznie, powstanie fashion street z wysokiej klasy markami ułożonymi wokół własnej wyspy, część sklepów zostanie przerelokowana, a także zostaną otwarte salony marek dotąd nieobecnych w galerii – wyjaśnia Rafał Pruba

Silesia City Center to największe centrum handlowe na Śląsku i w Zagłębiu. Na powierzchni 86 tys. mkw. znajduje się dziś ponad 300 sklepów i punktów usługowo-handlowych, w tym największa na Śląsku strefa food court z ponad 30 restauracjami i kawiarniami, a tak- że bogata strefa rozrywki z kinem i fitness clubem. W 2012 roku Silesia City Center odwiedziło ponad 15 mln klientów. Wśród najemców Silesii znajdują się dziś: Tommy Hilfiger, Burberry, Weekend by Max Mara, Van Graaf, Zara, La Mania, Pinko, Pennyblack i Marc O’Polo. Centrum zostało uznane przez Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych za galerię nr 1 pod względem doboru oferty – oznacza to, że w Silesia City Center znajdziemy najlepszy w Polsce zestaw sklepów, punktów usługowych, restauracji i miejsc, w których można się dobrze bawić. Do tego centrum nieustannie się rozwija. W 2011 roku powiększyło się o 20 tys. mkw. (nową część liczącą aż 60 salonów). Silesia City Center dziś należy do najbardziej rozpoznawalnych centrów handlowych w Polsce.

Poznań City Center

– Przedstawimy również kupione w 2014 roku centrum handlowe Poznań City Center. To kolejna galeria, której potrzeby definiujemy – mówi Rafal Pruba.

Poznań City Center zostało oddane do użytku 25 października 2013 roku. Obiekt ma 61 tys. mkw. powierzchni. Oferta handlowa i rekreacyjna w Poznań City Center obejmuje 230 sklepów i 35 barów, restauracji i kawiarni, na trzech poziomach, z dwiema strefami gastronomicznymi. Do dyspozycji zmotoryzowanych klientów jest 1,5 tys. miejsc parkingowych oraz specjalny parking dla rowerzystów. Centrum posiada bezpośrednie połączenie z dworcem kolejowym i autobusowym.

– W strategii, filozofii ECE jest nabywanie i zarządzanie centrami handlowymi, które odgrywają rolę kluczowych, śródmiejskich galerii, lub – jak w przypadku Silesia City Center – są zlokalizowane w dużej satelickiej aglomeracji. Spółka celowo nie tworzy projektów w małych ośrodkach, bo te lokalizacje nie spełniają głównych warunków: odpowiedniej strefy oddziaływania (catchment area) i siły nabywczej. Poznań City Center to przykład centrum handlowego zintegrowanego z dworcem PKP i PKS, w topowej lokalizacji, o bardzo dobrym trafficu. Obiekt ma odpowiedni tenant mix, który cały czas optymalizujemy. Planujemy do Poznań City Center wprowadzić duże i znane sieci handlowe, ale o tym będziemy mogli powiedzieć na kolejnej – trzeciej już edycji ECE Polish Retail Day – dodał Rafał Pruba.

Reklama

Galeria Jurajska