divante

Tomasz Karwatka, prezes wrocławskiej spółki Divante, podkreśla, że zastosowanie strategii omnichannel może znacznie zwiększyć obroty sieci handlowych. Dodaje równocześnie, że wiele europejskich firm nie dostosowało się jeszcze do zmieniających się oczekiwań i wymagań współczesnych konsumentów.

“Konsumenci domagają się spójnej i wygodnej obsługi niezależnie od tego, gdzie i w jaki sposób dokonują zakupów. Wiele firm ciągle nie rozumie jednak nagłości tej potrzeby i odkładają decyzję o zaadaptowaniu strategii omnichannel w czasie. Zbudowanie świadomości tego trendu wśród osób zarządzających firmami jest jednym z kluczowych wyzwań, przed którymi stoi branża handlowa” – mówi w rozmowie z Evigo Tomasz Karwatka, prezes Divante.

Spółka Divante, która specjalizuje się w rozwiązaniach z obszaru e-biznesu, będzie wystawcąOmnichannel Retailing Forum, pierwszej w Polsce konferencji, która na jednej scenie zgromadzi ekspertów w dziedzinie omnichannel i praktyków zarządzania reprezentujących ponad 100 sieci handlowych i marek. Konferencja odbędzie się 23 czerwca 2015 roku w Warszawie.

WYŻSZE OBROTY DZIĘKI OMNICHANNEL

Tymczasem, jak wskazuje Tomasz Karwatka, strategia omnichannel przynosi wymierne korzyści. Przykładem może być znana amerykańska sieć Macy’s. Okazuje się, że omnichannelowy klient wydaje podczas wizyty w sklepie tradycyjnym o 25% więcej, niż przeciętny konsument. “Europejskie firmy muszą zrozumieć, że w świecie coraz bardziej globalnych produktów, klient będzie wybierał swoją wygodę jako kryterium decyzji zakupowej” – tłumaczy prezes Divante.

Jedną z podstawowych rzeczy, którą powinny zrobić wszystkie sieci handlowe, jest skierowanie uwagi na klientów korzystających przy zakupach ze smartfonów czy tabletów. Pod tym względem sytuacja wygląda coraz lepiej.

“Od roku wszystkie projekty jakie robimy są responsywne i to chyba najlepiej świadczy o tym, że nasi klienci dobrze rozumieją trend mobile commerce” – mówi Tomasz Karwatka.

NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W SŁUŻBIE HANDLU

Jego zdaniem najważniejszą cechą e-sklepu powinno być budowanie pozytywnego doświadczenia u klienta. “Skoro sklep on-line ma być fragmentem kanału omnichannel to nie możemy traktować go jedynie jako systemu transakcyjnego. Trzeba pamiętać, że także e-sklep ma budować atmosferę marki i wartość dodaną. Z tego powodu klienci coraz częściej tworzą on-line bogatą treść wspierającą klientów – tak zwany content marketing staje się istotnym elementem działalności on-line” – wyjaśnia Tomasz Karwatka.

“Myślę, że kolejną ciekawą falą będzie adaptacja do e-commerce trendu urządzeń Wearables oraz Internet of Things, czyli internetu rzeczy. Technologie rozpoznawania mowy i inteligentnego wspomagania w zakupach także mogą sporo zmienić w obrazie handlu w ciągu najbliższych 10 lat” – dodaje.

Divante wspiera firmy w tworzeniu, rozwijaniu i optymalizacji nowych kanałów sprzedaży. Pracuje dla sklepów internetowych, producentów, dystrybutorów i sieci handlowych. Firma wdraża rozwiązania eCommerce, integruje systemy, projektuje i realizuje działania marketingowe. Divante inwestuje również w spółki rozszerzające jej kompetencje w eCommerce. Do spółek Divante należą: agencja interaktywna Ideacto oraz system email marketingowy Sendingo. Wśród ponad 100 klientów firmy Divante na całym świecie są m.in. Home&You, TIM, Reserved, Intersport, Praktiker, czy Merlin.pl.

Omnichannel Retailing Forum odbędzie się 23 czerwca 2015 roku na stadionie warszawskiej Legii. Konferencja poświęcona jest transformacji od modelu handlu tradycyjnego do modelu omnichannel. W Forum weźmie udział około 300 osób. Największą grupę będą stanowić przedstawiciele zarządów sieci handlowych działających na polskim i europejskim rynku. Partnerem strategicznym jest SAP/Hybris.