chuck cantrell

Chuck Cantrell, Dyrektor ds. rozwiązań e-commerce w jednej z wiodących obuwniczych firm brytyjskich dołącza do speakerów Omnichannel Retailing Forum 2015. Cantrell będzie mówić o wyzwaniach, jakie czekają retailerów na drodze transformacji do modelu omnichannel.

“Podczas wystąpienia, skupię się na wzorcowych transformacjach i omówię przykłady tych retailerów, którzy odnieśli sukces w sposobie, w jaki tworzą relację ze swoimi klientami w sklepach stacjonarnych, online, oraz za pośrednictwem social media i urządzeń mobilnych. Pytanie, które retailerzy muszą sobie zadać to: jaką relację udało mi się nawiązać z konsumentami oraz jakie są ich oczekiwania,” powiedział Retailnetowi Cantrell.

Między multichannel a omnichannel

Cantrell będzie mówić także o roli technologii Bluetooth w zwiększaniu sprzedaży w modelu omnichannel, o budowaniu zaangażowania klientów na ścieżce zakupowej, oraz o roli social media w transformacji do modelu omnichannel.

Według Cantrell’a, retailerzy muszą śledzić coraz więcej trendów, dotyczących zarządzaniem big data, sposobów na sprostanie potrzebom klientów, czy technologii dronów. “Większość retailerów prowadzi sprzedaż w modelu multi-channel lub multiple channel. Omnichannel oznacza, że tylko jeden kanał sprzedaży tak naprawdę się liczy dlatego, że z tego jednego kanału sprzedaży najczęściej korzystają klienci,” dodaje. Pomimo tego, strategia omnichannel działa najsprawniej wtedy, gdy wszystkie punkty styku pomiędzy kanałami są ze sobą dobrze zsynchronizowane.

Dawne podejście zakładało, że będą istnieć oddzielne platformy dla każdego z kanałów. W nowym podejściu, retailerzy są zachęcani do tworzenia dodatkowej wartości, na przykład za pomocą social commerce.

Social commerce

Greg Sterling, analityk w Opus Research, powiedział, że zwrot w stronę social commerce to “rozsądne posunięcie” dla sieci jak Facebook czy Twitter, ze względu na dużą liczbę użytkowników, jednak marketerzy powinni posiadać w zanadrzu dobrze określoną strategię.

Według Cantrell’a, kontekst jest kluczem.

Chuck Cantrell tworzy innowacyjne rozwiązania i strategie, które zwiększają zaangażowanie konsumentów, od samego początku swojej kariery rozpoczętej 20 lat temu. Pracował dla retailerów takich jak Nordstrom, Harley Davidson, Kohl’s Department Stores, Starbucks, Orchard Hardware Supply (OSH), Elivate Fitness, Arnette (należącej do Oakley) i SanDisk. Cantrell zarządzał rozwojem i strategią produktową oraz tworzył rozwiązania e-commerce, CRM i social media.

Obecnie Cantrell jest prezesem i głównym konsultantem w Cantrell & Associates, firmie konsultingowej, która zajmuje się rozwiązaniami omnichannel dla retailerów. Jest także dyrektorem ds. e-commerce w wiodącej firmie obuwniczej działającej na terenie Wielkiej Brytanii.