sklepy stacjonarne vs mobile

Nowe badanie na konsumentach sieci detalicznych przeprowadzone przez firmę TimeTrade pokazuje, że sklepy stacjonarne nadal pełnią kluczową rolę w zwiększaniu przychodów sieci handlowych.

„Pomimo szumu, jaki wytworzył się wokół e-commerce i zakupów online, konsumenci nadal wybierają zakupy w sklepie fizycznym” – piszą autorzy raportu. Aby pomóc detalistom lepiej zrozumieć preferencje klientów, TimeTrade przebadał ponad 1000 konsumentów, skupiając się na ich nawykach zakupowych.

Interakcje cyfrowe

Badania pokazały, że:

  • 87% respondentów planuje zakupy w sklepie tradycyjnym co najmniej tak często, jak to miało miejsce w 2014 roku.
  • Ponad 70% konsumentów preferuje sklepy stacjonarne.
  • 90% konsumentów jest bardziej skłonne do zakupów, gdy są wspomagani przez doświadczonego ekspedienta.
  • 92% konsumentów pokolenia milenijnego planuje zakupy w sklepach w 2015 roku równie często, lub częściej niż to miało miejsce w 2014 roku.
  • Tylko 13% respondentów wcześniej dokonało zakupu za pomocą urządzenia mobilnego.

Według autorów badania, „w swoich strategiach biznesowych detaliści muszą połączyć to, co cyfrowe i to, co tradycyjne, z nowymi, innowacyjnymi technologiami.”

Strategia cross-channel

Pomimo wrażenia, że wzrost sklepów internetowych zagraża sklepom stacjonarnym, dane z badania TimeTrade sugerują wręcz przeciwne trendy handlowe, które sprzyjają zakupom w sklepach fizycznych.

„Najważniejsze jest to, że klienci cenią osobiste doświadczenie w sklepie fizycznym” – mówi Gary Ambrosino, prezes TimeTrade. „Okazuje się, że klienci najpierw poszukują informacji w internecie, a następnie udają się do sklepu, aby uzyskać pomoc przy ostatecznej decyzji zakupowej.”

Biorąc pod uwagę te informacje, TimeTrade zaleca detalistom, by wykorzystali strategię cross-channel, która, gdy klient jest wstępnie zainteresowany zakupem, pomoże przyciągnąć go do sklepu. Należy jednak pamiętać, że gdy klient już znajdzie się w sklepie, sklepy muszą zapewnić mu szybką i kompetentną obsługę.

Połączenie kanału cyfrowego z tradycyjnym

„Przy coraz wyższej adopcji urządzeń mobilnych, wykorzystanie ich potencjału to kluczowe zadanie dla detalistów” –  mówi Sheryl Kingstone, dyrektor w 451 Research.

„Coraz bardziej widoczne są zmiany w trendach. Zauważamy nadchodzącą zbieżność cyfrowej i stacjonarnej sprzedaży detalicznej” – mówi Ambrosino. „Tradycyjne sklepy internetowe otwierają lokalizacje fizyczne, ponieważ rozumieją, jak ważne jest osobiste podejście do klienta, które mogą zaoferować sklepy tradycyjne.”

TimeTrade  to amerykańska firma, która dostarcza rozwiązania SaaS  między innymi dla handlu detalicznego czy bankowości detalicznej. Klienci korzystający z oprogramowania TimeTrade to Bosley, Sprint czy Best Buy.