Amazon poszerzy gamę produktów własnych pod marką Elements

amazon elements

Amazon zamierza rozpocząć sprzedaż nowej linii produktów własnych pod nazwą Elements. Żywność, mleko, produkty dla dzieci oraz artykuły gospodarstwa domowego mają zostać wprowadzone w pierwszej kolejności.

The Wall Street Journal ujawnił, że Amazon przygotowuje się do zainaugurowania sprzedaży produktów własnych, jak donoszą osoby zapoznane z tym tematem. Nowy plan ekspansji amerykańskiego giganta odzwierciedla strategię, realizowaną obecnie przez wielu retailerów, którzy obok towarów innych marek wprowadzają do obrotu produkty sygnowane marką własną. Alma posiada marki Food & Joy i Krakowski Kredens, Carrefour, Tesco czy Piotr i Paweł stworzyli marki o takiej samej nazwie, a w Biedronce i Lidlu odpowiednio 60% i 70% produktów to marki własne. Klienci cenią marki własne przede wszystkim dlatego, że charakteryzują się niższą ceną. Według badania SW Research, do najczęściej kupowanych w Polsce marek własnych należy Tesco (55%), Carrefour (54%), Mleczna Dolina (43%), Real Quality (38%) i Pilos (28%).

Początek marki Elements

W maju 2015 roku Amazon był zainteresowany ochroną znaku firmowego Elements dla ponad dwudziestu kategorii takich jak kawa, zupy, makarony, woda, witaminy, karma dla zwierząt oraz artykuły gospodarstwa domowego typu maszynki do golenia czy środki czyszczące. Pierwszymi produktami sygnowanymi marką Elements były pieluszki i chusteczki dla dzieci, z których tylko te ostatnie są do tej pory dostępne wyłącznie dla abonentów Prime.

Filozofia Amazon Elements

Amazon deklaruje, że produkty marki Elements będą tworzone w oparciu o feedback klientów. Firma będzie informować o wszystkich szczegółach dotyczących swoich produktów, począwszy od tego, dlaczego zostały stworzone, jak je zaprojektowano, kto je wyprodukował oraz jakie są ich komponenty.amazon elements

Towary Amazon Elements będą opatrzone kodem, możliwym do przeskanowania za pomocą aplikacji mobilnej Amazon. Jeżeli produkty nie spełnią oczekiwań klientów, mogą oni domagać się pełnego zwrotu pieniędzy.

Potencjalni partnerzy

The Wall Street Journal podaje również, że według informatorów zapoznanych z planami Amazon’a, największy sprzedawca e-commerce prowadził rozmowy z prywatnymi producentami żywności, którzy szukają partnerów. W rozmowach brały udział firmy takie jak TreeHouse Foods Inc., jeden z większych prywatnych producentów, którego sprzedaż osiągnęła wartość 3 mld dolarów w 2014 roku.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016