Salon Wojas
Salon Wojas

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte przez Grupę Kapitałową Wojas SA w maju 2015 roku wyniosły 19,69 mln zł i były wyższe o 16,4% w stosunku do przychodów osiągniętych w maju 2014 roku

Sprzedaż marek

W okresie styczeń – maj 2015 wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży wyniosła ponad 80,42 mln zł i była wyższa o 0,9% w stosunku do przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej w maju 2015 roku wyniosły 15,66 mln zł i były wyższe o 5,7% od przychodów osiągniętych w maju 2014 roku. Narastająco, w okresie styczeń – maj 2015 skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 67,3 mln zł i były niższe o 1,6% od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Detalista obuwniczy

Firma Wojas dysponuje siecią 172 salonów, w tym 159 w Polsce, 9 na Słowacji i 4 w Czechach oraz produkuje kilkaset tysięcy par obuwia rocznie. Założona w 1990 roku firma Wojas (od 2007 roku spółka akcyjna) to jeden z największych polskich producentów obuwia. W ofercie spółki znajduje się eleganckie skórzane obuwie damskie i męskie, modele młodzieżowe oraz obuwie trekkingowe. Ofertę uzupełnia galanteria skórzana – torebki, teczki i paski. Ponad 20 proc. produkcji kierowanej jest na eksport.

Wiosną 2008 roku Wojas SA zadebiutował na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Pozyskany kapitał przeznaczono na rozbudowę i dokapitalizowanie sieci sprzedaży (w ciągu 3 lat liczba salonów niemal się podwoiła), rozbudowę zakładu produkcyjnego oraz rozwój działu wzorniczego. W tym samym roku nabyto 100 proc. udziałów w Wojas Slovakia intensyfikując ekspansję na rynek naszego południowego sąsiada.