new look ecommerce

Firma New Look ogłosiła 34% wzrost sprzedaży w sektorze e-commerce w ostatnim roku obrotowym. Do wzrostu znacząco przyczyniła się współpraca z takimi stronami internetowymi jak Asos czy Zalando. Sprzedaż z własnej strony internetowej wzrosła o 30,4%.

Firma ogłosiła również 115% wzrost w zamówieniach dokonywanych poprzez telefony komórkowe, jednocześnie stwierdzając, że wizyty za pomocą urządzeń komórkowych stanowią obecnie 45% wszystkich wizyt on-line. Ponadto, korzystając z usługi click-and-collect, około 28% zamówień internetowych klienci odebrali w sklepie stacjonarnym. Spośród tych klientów, 19% dokonało kolejnego zakupu.

New Look stawia na omnichannel

Firma New Look rozpoczęła swoją ekspansję rok temu, dziś posiada 30 sklepów w Chinach i planuje otworzyć kolejne 70. Firma rozszerzyła swoją działalność na europejskie rynki we Francji, Polsce i Niemczech.

– Będziemy koncentrować się na strategii omnichannel, międzynarodowej ekspansji oraz na rozwoju produktów, szczególnie odzieży męskiej – powiedział prezes New Look, Anders Kristiansen.

– W Wielkiej Brytanii sprzedaż LFL wzrostła o 5,0%, co jest świadectwem siły naszej strategii wielokanałowego. W szczególności, pozostawiliśmy na wykorzystanie rosnącego zapotrzebowania na usługę click-and-collect, dzięki czemu ponad jedna czwarta zakupów online jest obecnie odbierana w sklepie stacjonarnym.

New Look w Polsce

Brytyjska marka odzieżowa obecna jest na polskim rynku od 2009 roku. W najbliższych latach tempo ekspansji ma ulec znacznemu przyspieszeniu.

– Obecnie mamy w Polsce 13 sklepów. W ciągu najbliższych 5 lat zamierzamy otworzyć ok. 40 kolejnych. Jeszcze w tym roku chcemy uruchomić polskojęzyczny sklep on-line – powiedział w rozmowie z Evigo, Bernhard Ruf, Managing Director for International w firmie New Look.

– Prowadzenie sprzedaży multichannelowej to w obecnych czasach absolutna konieczność. Jeżeli ktoś skoncentruje się tylko na jednym kanale sprzedaży, przegra. – podkreślił Ruf podczas Shopping Center Forum, Fall Edition 2014. Rozwiązania multichannelowe dotyczą w obecnej chwili tylko sprzedaży w Wielkiej Brytanii, w Polsce firma nie posiada jeszcze takich rozwiązań.

Zdaniem Bernharda Rufa, polski rynek ma bardzo duży potencjał. – Wpływ na to ma kilka czynników. Po pierwsze mówimy o prawie 40 milionowym społeczeństwie i kraju o stabilnej sytuacji ekonomicznej. Druga sprawa to podaż nowoczesnych centrów handlowych, która umożliwia znalezienie odpowiedniego lokalu. I co może najważniejsze, polscy klienci szukają modnych rzeczy i chcą się dobrze ubierać – tłumaczy Bernhard Ruf.

Marka New Look powstała w 1969 roku w Wielkiej Brytanii. Obecnie posiada ok. 600 sklepów na rodzimym rynku, a także ponad 200 w Europie, Azji, północnej Afryce i na Bliskim Wschodzie.