W Mediolanie na stacji metra Loreto, Carrefour umożliwia klientom zamawianie produktów bezpośrednio z wirtualnych półek. Ich długość rozciąga się na 200 metrów.

Możliwość składania zamówień w metrze zapoczątkowano 20 maja. Ponad 1000 produktów różnych marek można kupić za pomocą smartfonów. Szybkie zakupy wydrukowanych na plakatach artykułów gwarantują kody QR.

Włoski sklep click and collect

Po testach, Carrefour Italia, we współpracy z Risparmio Super, rozpoczął sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego www.cliccaeritira.it [tłum. www.clickandcollect.it].

Sklep internetowy włoskiego Carrefour’a jest responsywny. Zamówiony towar będzie można odebrać w stacjonarnym punkcie sprzedaży w ciągu 1 godziny od finalizacji transakcji lub oczekiwać dostawy do domu, która nadejdzie już po 3 godzinach.

Nowy serwis współpracuje obecnie z 120 punktami sprzedaży w Mediolanie, Rzymie, Genui, Florencji, Bolonii oraz działa w głównych miastach Lombardii. Niedługo stanie się dostępny dla konsumentów z pozostałej części Włoch.

Sklep internetowy będzie oferować takie same ceny, jak sklepy stacjonarne. Znajdzie się w nim pełna gama produktów, sprzedawanych w marketach Carrefour.

Kampania Frisco w Polsce

Podobna kampania promocyjna miała miejsce w Polsce już w 2013 roku. Przeprowadził ją popularny sklep internetowy z żywnością Frisco.pl. Ściany metra Centrum zostały wówczas oklejone plakatami ze zdjęciami blisko 150 produktów, dostępnych w firmowym e-sklepie. Podobnie jak w przypadku aktualnych działań marketingowych włoskiej sieci Carrefour, artykuły można było błyskawicznie zamawiać za pomocą kodów QR.

„Chcemy pokazać klientom, że w dzisiejszych czasach po codzienne zakupy nie muszą już jechać specjalnie do supermarketu, bo za pomocą aplikacji mobilnej we Frisco mogą zamówić potrzebne produkty praktycznie z każdego miejsca i o dowolnej godzinie, nawet wykorzystując chwilę oczekiwania na metro” – opowiadał Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl. „Wyszliśmy z Internetu do metra, by przekonać jeszcze większą liczbę warszawiaków, że zakupy na Frisco.pl mogą być łatwe, a do tego można zaoszczędzić i czas, i pieniądze. Co ważne, kupując w naszym supermarkecie klienci mogą liczyć na świeżość produktów i dobre ceny” – tłumaczył Bielecki.

Tekst pochodzi z portalu Evigo.pl.