Arvato: zapewniamy rozwój, bezpieczeństwo i elastyczność kosztów

lidia ratajczak kluck arvato bertelsman omnichannel retailing forum

Arvato, wystawca czerwcowej edycji Omnichannel Retailing Forum, to firma outsourcingowa, posiadająca rozbudowaną ofertę dla sektora e-commerce. Współpracują z nią Douglas, Microsoft czy 5.10.15. Lidia Ratajczak-Kluck, Dyrektor SG SCM, arvato Polska, opowiada redakcji Retailnet o rozwiązaniach dla e-commerce oraz korzyściach, płynących z podjęcia współpracy.

W ostatnim czasie firma arvato Polska skoncentrowała się na rozwiązaniach skierowanych do sektora e-commerce. Jaka jest oferta arvato Polska dla przedsiębiorstw, działających w tym sektorze?

Podstawą oferty arvato Polska jest koncepcja One Stop E-commerce. Jest to kompletne rozwiązanie skierowane do firm działających w sektorze handlu internetowego. Składa się na nie pełen pakiet rozwiązań, w oparciu o które może być prowadzona działalność sprzedażowa sklepu. W jego zakresie oferujemy rozwiązania informatyczne – systemy do prowadzenia sklepu, obsługę logistyczną, a także obsługę finansową, w tym także płatności. Na życzenie klientów przejmujemy także kwestię posprzedażowej obsługi klienta. Arvato oferuje firmom chcącym działać w kanale e-commerce kompletny system do prowadzenia sklepu internetowego wraz z pełnym wsparciem. Klient musi jedynie przygotować stronę internetową tego sklepu i go odpowiednio wypozycjonować, a następnie skutecznie prowadzić część sprzedażową. Arvato będzie go wspierało w pozostałych procesach.

W Polsce arvato zatrudnia 2200 osób, posiada 10 lokalizacji, nadzoruje 13 milionów kontraktów rocznie i obsługuje dostarczanie 100.000 paczek dziennie. Ile osób obecnie jest odpowiedzialnych za współpracę z sektorem e-commerce?

Na chwilę obecną, zespół arvato Polska dedykowany współpracy z sektorem e-commerce liczy około 200 osób. Specjaliści firmy pomagają e-sklepom wspierając ich działania na poszczególnych etapach realizacji zamówień, tj. w obsłudze magazynowej, logistycznej, finansowej oraz obsługi posprzedażowej, w tym realizując obsługę reklamacji i zwrotów.

W ramach współpracy z siecią perfumerii Douglas, arvato Polska prowadzi usługi logistyczne dla 6 krajów w Europie. Spółka wysyła dla Douglas ponad 1 mln paczek rocznie, zajmuje się magazynowaniem 25 tys. artykułów i zarządza programem lojalnościowym. Jakie są średnie koszty takich usług?

Decydując się na współpracę z nami, firmy widzą konkretne korzyści. arvato zapewnia im rozwój biznesu, bezpieczeństwo oraz przede wszystkim jakość oferowanych usług. Jednocześnie, outsourcing usług na rzecz firmy, która posiada w swoim portfolio kilku klientów z tej branży – i ma możliwość podziału zasobów pomiędzy poszczególnymi zleceniami, zapewnia firmom elastyczność kosztów, które musiałby ponieść budując własny dział logistyki.

Jakie firmy z sektora e-commerce, w tym działające w systemie omnichannel, podjęły już współpracę z arvato Polska?

Arvato realizuje kompleksową obsługę związaną z kanałem e-commerce dla przedstawiciela sektora odzieżowego, kosmetycznego, akcesoriów dla zwierząt, zabawek oraz sektora elektronicznego. Rozważając rozwinięcie portfolio usług firmy o konkretne sektory, bierzemy przede wszystkim pod uwagę trendy rynkowe oraz te, które możemy wspierać infrastrukturą i zasobami wykorzystywanymi w innych branżach. Kierujemy się także trendami na rynku.

Jak współpraca z arvato Polska wpłynęła na wyniki finansowe tych firm?

Realizując usługi wsparcia dla firm na najwyższym poziomie, chcemy przyczyniać się do wzrostu wyników naszych klientów. Dobry serwis, który oferują nasi klienci, korzystając z naszego wsparcia, buduje ich wiarygodność na rynku. Dzięki temu są w stanie zwiększyć swoje obroty.

Arvato będzie wystawcą podczas Omnichannel Retailing Forum. Jaką ofertę pokaże podczas forum?

Będziemy się skupiać na pokazaniu możliwości obsługi przez arvato omnichannel.

***

O arvato Polska

arvato Polska, wchodząca w skład grupy arvato AG jest częścią międzynarodowego koncernu medialnego Bertelsmann SE & Co. KGaA. Firma świadczy kompleksowe usługi outsourcingowe w zakresie 3 grup rozwiązań: SCM (logistyka kontraktowa, obsługa programów lojalnościowych, e-commerce, healthcare), CRM (wielokanałowa obsługa klientów – call/contact center, back office, telesprzedaż) oraz FS (specjalistyczne usługi finansowe: faktoring, monitoring należności, windykacja, postępowanie sądowe i egzekucyjne, zakup wierzytelności, BPO finansowe, risk management). arvato wspiera swoich klientów na kilku poziomach: po pierwsze dostarcza im kompleksowe usługi wysokiej jakości, po drugie – oferuje zintegrowane i zaawansowane rozwiązania IT bazujące na najnowszych technologiach, a po trzecie – jako strategiczny partner – pomaga im optymalizować ich kluczowe procesy, zwiększając tym samym ich przewagę konkurencyjną na rynku. Firma posiada cztery oddziały Contact Center, cztery centra usługowo-logistyczne oraz dwa centra BPO finansowego. W dziesięciu lokalizacjach zatrudnia ponad 2300 pracowników.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016