dhl ecommerce strategia

Grupa Deutsche Post DHL ogłosiła nową strategię na lata 2015-2020. Cel jest jeden: zdobyć pozycję globalnego lidera wśród firm świądczących usługi logistyczne dla branży e-commerce.

Założenia nowej strategii przedstawił Frank Appel, prezes Grupy Deutsche Post DHL. “Mamy ambitne plany na najbliższe lata. Chcemy być światowym liderem wśród firm świądczących usługi logistyczne dla branży e-commerce. To jeden z priorytetów naszej strategii” – podkreśla Frank Appel.

GLOBALNA STRATEGIA DHL

W 2015 roku zysk z działalności operacyjnej (EBIT) całej Grupy ma wynieść ok. 3,05-3,2 mld euro. Szacuje się, że ok. 1,3 mld euro ma przynieść działalność na rynku przesyłek pocztowych, paczek oraz usług logistycznych dla branży e-commerce. Aby tak się stało, firma zamierza rozwijać globalnie strategię stosowaną przez spółkę DHL Parcel na rodzimym, niemieckim rynku.

“Chcemy, żeby hasło logistyka równoznacznie kojarzyło się z naszą firmą” – podkreśla Frank Appel.

E-COMMERCE PRIORYTETEM RÓWNIEŻ W POLSCE

Globalną strategię DHL widać już na polskim rynku. DHL Parcel Polska, spółka specjalizująca się w rozwiązaniach logistycznych dla sektora e-commerce, reaguje na dynamiczny wzrost sprzedaży internetowej i wprowadza do swojego portfolio nowe usługi skierowane do firm prowadzących sprzedaż w modelu omnichannel.

“E-commerce jest obecnie absolutnie wiodącym segmentem tworzącym dynamikę przyrostu na rynku przesyłek krajowych. Obserwujemy także wzrost, choć mniej dynamiczny, zainteresowania polskich konsumentów zakupami w zagranicznych sklepach internetowych. To wpływa na przyrost zamówień na rynku przesyłek międzynarodowych” – tłumaczy Robert Sulich, wiceprezes ds. marketingu w firmie DHL Parcel Polska.

„Udostępniliśmy naszym klientom przejrzyste i proste narzędzia dedykowane wyłącznie usługom i produktom DHL Parcel Polska. Zapewnia to wygodę w korzystaniu z oferowanych rozwiązań – ułatwia m.in. składanie zamówień i ich realizację w przypadku różnego rodzaju paczkowych przesyłek krajowych, z bieżącą możliwością sprawdzenia ich statusu. Jako firma usługowa kładziemy duży nacisk na udoskonalanie i rozwijanie naszej oferty i stałe  dostosowanie jej do potrzeb rynku, a zwłaszcza rynku e-commerce ” – dodaje Robert Sulich.

Firma DHL Parcel będzie wystawcą podczas Omnichannel Retailing Forum, pierwszej w Polsce konferencji, która na jednej scenie zgromadzi m.in. ekspertów w dziedzinie omnichannel i praktyków zarządzania reprezentujących ponad 100 sieci handlowych i marek.